Memaparkan catatan dengan label kroni. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label kroni. Papar semua catatan

Khamis, April 11, 2013

Terowong Kroni Dah Tak Smart


Kuala Lumpur dah naik lumpur. Hanya beberapa jam hujan lebat mampu melumpuhkan Bandar Kuala Lumpur. Terowong Kroni tak SMART itu bernilai RM2billion dan tidak mampu menyelesaikan masalah banjir kilat. Kawasan yang terjejas termasuk Jalan Tun Razak, Jalan Parlimen, Jalan Duta, Jalan Pudu, Jalan Cheras Lama, Jalan Chan Sow Lin dan Jalan Segambut.

Ini adalah petunjuk....

petunjuk bahawa tanah melayu sekitar KL telah dijual oleh kroni....

petunjuk bahawa banyak bangunan tinggi sangat bahaya....

petunjuk bahawa JPS tidak berfungsi...

petunjuk bahawa DBKL tidak merancang dengan betul...

petunjuk bahawa air di KL dan selangor masih banyak....  tak perlu tarik air dari pahang.....

Yang utama ialah petunjuk bahawa Raja bersiong harus dihumban.... kah... kah... kah... kah... kah...

Gambar Banjir kilat sekitar KL 2013





Selasa, Mei 15, 2012

Video PM Najib Dah 'Nazak' Di London?

BERSIH Protest during the 'An Evening with Prime Minister' event in IndigO2 London, 15 May 2012.



Najib sungguh tersentak dengan laungan Bersih semasa mahu memulakan ucapannya di O2 Arena, London. Beliau menggunakan ucapannya yang pendek di O2 Arena dengan mempertahankan tindakan kerajaan terhadap himpunan Bersih 3.0. Pastinya, Najib tidak tidur lena setelah dimalukan rakyat Malaysia di Kota London.

Rabu, Mei 02, 2012

Video: Polis Acu Pistol Kek Peserta Bersih 3


Korang memang berani takut-takutkan rakyat kerana arahan pihak atasan… Walhal arahan pihak atasan itu telah memburukkan imej agensi PDRM itu sendiri. Lihat Video kek bawah neh, polis trafik mengacukan REAL PISTOL kepada rakyat yang tak bersalah. Depa buat peserta himpunan bersih macam kumpulan yang melakukan jenayah berat.



Tapi bila korang rebah, rakan sendiri yang rapat pun buat dono ajerr. Masa ni baru korang ingat siapa yang paling berkuasa. Umno barisan najis tak dak kuasa, KPN pun tiada kuasa, rakyat pun tak dak kuasa nak bantu… korang hanya mampu berserah kepadanya… Tu pun jika dalam diri punyai iman yang kuat… kalau kaki kelab malam, kaki pau dan apa-apa kaki lagi… den pun tak dapat nak nolong eh…


Isnin, April 30, 2012

Video Penuh Polis Akan Dikeluarkan?

Tarak Tipu Punya… Kah… Kah… Kah… Kah… Kah… Kah…


Nota:
Polis melarang wartawan mengambil gambar...
Kad memori dari video wartawan dirampas polis…
Wartawan degil telah dibelasah dan kamera dirampas…

Polis & Media Penjilat No Wahid Akan Tayangkan Video Bersih 'TANPA EDIT'

MStar | Rakaman video demonstrasi Bersih 3.0 akan disiarkan untuk tontonan umum bagi memberi peluang kepada rakyat membuat penilaian terhadap insiden yang berlaku di ibu negara Sabtu lalu.

Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak berkata langkah berkenaan bagi mengelak insiden itu dieksploitasi oleh pihak tertentu yang cuba mempengaruhi pendapat awam terutama berhubung kekecohan yang berlaku di perhimpunan tersebut.

"Rakyat menuntut kepada ketelusan, jadi kita akan tunjukkan rakaman bagi membolehkan mereka membuat penilaian terhadap apa yang berlaku pada hari tersebut.

"Penting bagi polis untuk paparkan apa sebenarnya berlaku. Polis tidak akan tutup ada apa-apa termasuk jika ada salah laku yang dilakukan oleh anggota polis sendiri," katanya pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi Umno di Kuala Lumpur, Ahad malam.

Dalam pada itu Najib yang juga Presiden Umno turut melahirkan rasa kesal dengan tindakan liar sebahagian peserta demonstrasi Bersih 3.0 termasuk serangan ke atas anggota polis.

"Mungkin bukan semua tapi kesudahannya adalah satu keadaan yang sedikit sebanyak mencalar imej negara...polis menjadi mangsa, telah dipukul dan sebagainya," katanya. Malah Najib turut memberi jaminan bahawa polis akan menjalankan siasatan secara menyeluruh berhubung sebarang tindakan keterlaluan terhadap orang awam termasuk pengamal media yang turut tercedera.

"Saya prihatin untung nasib wartawan yang jalankan tugas. Kena siasat, tak boleh semberono... mesti siasatan adil dan objektif. "Peguam Negara kena buat keputusan berdasarkan fakta dan bukan emosi dari cerita tersebar sebab ia tak betul sama sekali," katanya.

Bagaimanapun ketika ditanya sama ada demonstrasi itu akan menimbulkan keraguan untuk membubarkan Parlimen seterusnya melewatkan Pilihan Raya Umum ke-13, Najib berkata "Saya tak ragu-ragu. Saya tak tahu, kita tengoklah."

Sebelum Video Di Delete Rais Yatim baik korang download. Hehehe...

Video Polis baling batu kepada peserta untuk wujudkan kekecohan


Bila dah kecoh, paham-pahamlah… semua ambil kesempatan...


Perhimpunan yang sepatutnya berjalan lancar dah rosak. Siapa yang kena… Say something to Najib...


Setelah selesai rakyat dibelasah, dibedil dengan gas pemedih mata dan pacutan air berasid...anggota-anggota Pasukan Polis Simpanan (FRU) baring dan tidur diatas jalanraya bagi melepaskan kepenatan mereka. Kerana arahan PIHAK ATASAN, mereka dilayan seperti pencacai pengangkat Naji$…



Bersih 3: Special Branch Menyamar Peserta



Ahad, April 29, 2012

Bersih 3: Video Polis Trafik Pun Ambil Kesempatan Belasah Rakyat


Polis Trafik pun gian dan lepas geram dengan hayunan maut sepak terajang kepada peserta bersih.

Woiiittt.... dalam protokol polis ada ka tulis boleh belasah rakyat yang tak melawan dan tak bawa senjata... Hangpa masuk polis ada baca ka....

Even kalau suspek jenayah berat pun kalau menyerah diri hangpa polis tak boleh belasah dan tembak...

Itulah padahnya bila menteri yang jaga keselamatan jadi bodoh dan bahalol, habis semua rakyat mahu dibahamnya...



Nota:
Provokasi polis telah menjadikan bersih 3 hangat dipasaran... jualan suratkhabar habis kecuali utuseks meloya... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Download sebelum hilang video neh.

Bersih 3: Bukti Polis Guna Peluru Hidup


Hilang akal puak-puak polis neh... sanggup guna peluru hidup menangani himpunan bersih yang rata-rata terdiri dari orang awam. Kerana kebodohan menteri KDN dari umno barisan najis yang memberi tekanan kerana takut hilang kuasa, polis pung dah berjangkit penyakit tersebut. gambar dikaut dari kerabu bersuara.

Bersih 3: Di Melbourne, Australia. Polis Kapir Makan Babi Tak Kacau Punggg...


Perhimpunan Bersih 3 di Negara Kapir yang polisnya makan babi dan minum arak serta menutuh pelacur... Melbourne, Victoria, Australia.

Namun perhimpunan bersih 3 yang diadakan rakyat Malaysia disana berjalan dengan aman dan tiada provokasi polis kapir punggggggg.

Walhal dinegara sendiri... demokrasi ala-ala umno barisan najis gituuu.... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Karghhh ptuihhhh....


Sabtu, April 28, 2012

BERSIH 3: Video & Gambar Malam, Ganti Media Penjilat Pungkok Umno Barisan Najis

KERAjaan Barisan Najis memberi tekanan kepada Polis dan FRU menyebabkan mereka bertindak kejam kepada peserta bersih 3.

Ingat... yang kena langgar itu rakyat pembayar cukai... yang kena tembak dikepala dengan FRU itu adalah rakyat pembayar cukai... yang kena sembur air itu merupakan rakyat pembayar cukai... sebahagian cukai itu adalah untuk bayar gaji Polis dan FRU... Tapi sayang... kerana kebodohan menteri umno barisan najis, habis semua polis dan fru jadi bodoh bahalol... bertindak luar batasan. PTUIHHH...

INGAT... yang hadir itu terdiri dari Melayu, Cina, India dan bangsa lain. Mereka bersatu tanpa dipaksa semata-mata mahu menuntut Pilihanraya yang Bersih dan adil tanpa penipuan oleh SPR umnobn. Maka terbuktilah selama ini bahawa umno barisan najis itulah yang sentiasa menakut-nakutkan orang melayu dengan isu perkauman.

INGAT... Arkib: Bersih 2 yang telah berlalu, polis dan FRU juga mengganas melanggar sehingga mencederakan Mat Sabu. Malah FRU menembak gas pemedih mata tepat kearah peserta sehingga mencederakan pengawal peribadi Anwar Ibrahim.

INGAT... Rakyat yang menentukan siapa yang akan naik dan siapa yang akan turun.

Pelbagai Sumber:
Al-Jazeera's: Malaysian police have clashed with thousands of protesters who are calling for an overhaul of the country's electoral system. Security forces fired tear gas and water cannon at demonstrators in the capital Kuala Lumpur. Al Jazeera's Harry Fawcett, reporting from the capital Kuala Lumpur, says he himself has experienced "some police violence".













Gambar: FRU menembak gas pemedih mata kearah kereta. Bawah mangsa kekejaman polis


Jumaat, April 27, 2012

SUMPAH Ahli Umnobn Makan Diri?


Malaon dua ekor neh kerja kuat untuk tipu undi bagi menangkan partinya sendiri. SUMPAH… saya LUPA saya ahli umno. SUMPAH… saya LUPA rakyat asing juga boleh mengundi… SUMPAH… 40k pengundi diragui merupakan deposit menangkan Barisan Najis… Kah… Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah...

PENGERUSI DAN TIMBALAN PENGERUSI SPR DISARAN SEGERA LETAK JAWATAN

Parti Keadilan Rakyat memandang serius perkara keterlibatan Pengerusi SPR Tan Sri Abd Aziz Yusof dan Timbalan Pengerusi SPR Dato Wan Ahmad Wan Omar yang sah menjadi ahli Umno sementara masih memegang jawatan di dalam SPR.

Parti Keadilan Rakyat berpegang kepada prinsip bahawa kepercayaan awam adalah syarat tonggak dalam kriteria perlantikan seseorang sebagai anggota di dalam SPR. Seorang yang diamanahkan menduduki jawatan sebagai anggota SPR hendaklah diyakini bebas, tidak berpihak dan ‘non-partisan’. Ternyata Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR gagal dalam ujian asas ini apakala terbukti mereka berdua sah menjadi ahli UMNO sepertimana maklumat berikut:

Nama ABDUL AZIZ BIN MOHD YUSOF
No KP 500124105279
No KP Lama 2698922
No Keahlian UMNO 113804
Kod Cawangan 09920036=SRI AMPANG BARU
Kod DUN 09920=LEMBAH JAYA
Kod Bahagian 099 = AMPANG
Negeri SELANGOR

Nama WAN AHMAD BIN WAN OMAR
No KP 490101035179
No KP Lama 2756290
No Keahlian UMNO 2374564
Kod Cawangan 02213049=KUBANG BUNGGOR
Kod DUN 02213= CHETOK
Kod Bahagian 022 = PASIR MAS
Negeri KELANTAN

Kita berpendapat jalan terbaik untuk kedua-dua mereka membantu mengembalikan kepercayaan rakyat terhadap kewibawaan institusi SPR lebih-lebih lagi pada ketika Malaysia akan menghadapi pilihanraya umum ke 13 akan datang ialah segera meletak jawatan.

Sekian, terima kasih.

SAIFUDDIN NASUTION ISMAIL
SETIAUSAHA AGUNG
PARTI KEADILAN RAKYAT

Sabtu, April 21, 2012

Kualiti Proton Preve High Class, Betul kaa?

Betul… Betul... Betul... Kah… Kah... Kah... Kah... Kah... Airbag belum keluar lagik tapi butangnya dah kena sedut masuk kedalam… macam malu-malu jer… Kah… Kah... Kah... Kah... Kah...


Gambar bawah neh pulak welding yang terbaik kualitinya untuk memberi keyakinan tahap maksimum kepada pembeli kereta jenama Proton Preve High Class… Kah… Kah... Kah... Kah... Kah... mengapa buang duit untuk dapatkan barang sebegini rupa…??? gambar disini


Proton Preve Test Drive… Cengkaman Brek Mengagumkan


Proton Preve merupakan Kereta yang menepati standard dan kualiti automotif global. Preve adalah sejenis kereta sedan akan bersaingan dengan kereta dengan kelas yang sama seperti Toyota Corolla Altis, Honda Civic 1.8 liter dan Kia Forte. Preve turut akan di eksport ke pasaran luar negara.

Selain itu, Preve akan dilengkapi denga ciri-ciri keselematan terkini seperti empat beg udara, sistem kawalan brek ABS, EBD serta sistem kawalan penstabilan elektronik (ESC).

Harga standard bagi Proton Preve adalah RM 62,000 seunit, bagi versi sederhana dan premium pula ditawarkan pada harga RM65,000 dan RM75,000 seunit. Ia akan ditawarkan dalam enam warna iaitu perak, hitam, putih, coklat, merah dan biru.

Drive it to believe it… Yappp now i'm believe… Kah… Kah... Kah... Kah...




Kah… Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Beli mahal nak mamposss…. Kualiti??? Belum tahu… yang pasti… belum habis bayar semua komponen dalam bergegar… Geli telorrr den… Kah… Kah... Kah... Kah... Kah... Kah...

Khamis, April 19, 2012

Samseng Mirip Bik Mama Telah Gunting Rambut?

Inilah rupanyer samseng umnobn yang suka merobohkan khemah.... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Awww... Awww....


Gambar bawah neh pula khemah baru yang dipasang oleh mahasiswa kek dataran merdeka. Woiitttt umno beruk negara.... Politik takut-takutkan rakyat sudah ketinggalan zaman larrrr.... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah...


Video: Samseng UmnoBN Serang Kumpulan Mahasiswa Di Dataran Merdeka




Sekumpulan antara 40 hingga 80 samseng berkelakuan biadap apabila menyerang perkhemahan mahasiswa di Dataran Merdeka, kira-kira jam 2.30 pagi. Berpakaian serba hitam, samseng itu turut meroboh khemah, memukul mahasiwa dan orang ramai yang menyokong perkhemahan dengan menumpu sasaran terhadap mereka yang membawa kamera dan perakam video. Kejadian itu menyebabkan seorang lelaki terpaksa dihantar menaiki ambulans ke hospital manakala beberapa orang termasuk mahasiswa, ditendang, ditampar dan ditumbuk.

Kronologi Serangan Samseng Umnobn Ke Atas Kumpulan Mahasiswa di Dataran Merdeka


(19 April 2012) : Berita Universiti

2.30 AM : Diberitakan waktu ketika ini hampir 60-70 mahasiswa dan anak muda serta rakyat berada sekitar Universiti Dataran Merdeka.

2.32 AM : Suasana masih lagi tenang dengan beberapa kumpulan mahasiswa kelihatan berkumpul bagi membincangkan agenda seterusnya dan bergembira.

2.36 AM : Dan tiba-tiba, kelihatan seorang pemuda berbaju t-shirt hitam tanpa kolar berjalan meluru ke kawasan perkhemahan dan disusuli sekumpulan pemuda di belakangnya.

2.37 AM : Semua peserta himpunan tercengang dan tertanya-tanya siapakah mereka. Kumpulan pemuda terbabit sedang memerhati banner dan kain rentang serta keadaan sekeliling.

2.38 AM : Dengan tiba-tiba, kedengaran tepikan 'BANGUN... BANGUN' yang dilaungkan pemuda berbaju hitam tadi, dipercayai 'Hang Kebun' yang pernah muncul dalam satu video ugutan terhadap Adam Adli.

2.39 AM : Kelihatan dua lagi kumpulan bangun setelah jeritan itu dan berjalan serentak dari dua arah berbeza dengan kumpulan pertama, dikatakan berkumpul lebih awal. Mereka terus meluru ke arah kumpulan mahasiswa dan rakyat yang sedang berada di Dataran.

2.40 AM : Kedengaran pemuda (kumpulan samseng) berkenaan menjerit 'KAMERA PADAM, JAGA KAMERA, JANGAN RAKAM' ke arah kumpulan mahasiswa dan rakyat yang sedang tercengang dengan aksi mereka dan ingin merakam.

2.41 AM : Tiba-tiba, beberapa samseng berbaju hitam menarik kesemua khemah dan menggeledah khemah sehingga menyebabkan seorang siswi tercedera akibat dipukul dan disepak. Namun, siswi terbabit dikatakan tidak mengalami kecederaan serius. Kedengaran jeritan dari kumpulan samseng berkenaan yang mengarahkan semua kosongkan tempat dan menjerit 'BALIK TIDUR RUMAH LAA, JANGAN KECOHKAN MALAYSIA, BANGSA MELAYU APA MACAM NI, KALAU TAK SUKA MALAYSIA PERGI LUAR NEGARA LAA, dan kedengaran juga beberapa perkataan kurang sopan dilaungkan mereka.

2.42 AM : Keadaan mula kelam-kabut, khemah-khemah digeledah dan dicabut, barangan disepak dan dilempar, makanan dibaling ke rumput, dan terdapat mahasiswa berkeliaran melarikan diri bagi menyelamatkan diri. Banyak kamera, handphone dirampas dan diugut supaya tidak dirakam. Empat anggota polis berpakaian seragam yang berada tidak jauh segera dipanggil untuk membantu namun suasana masih kelam-kabut. Polis dikatakan lambat bertindak walaupun kejadian berlaku hampir 10 minit. Tumbuk-menumbuk masih berlaku walaupun terdapat anggota polis kerana terdapat provokasi daripada kumpulan pemuda samseng yang tidak ingin sebarang aksi mereka dirakam. Terdapat dua orang aktivis dilarikan ke tempat lebih jauh oleh kumpulan samseng namun berjaya diselamatkan tidak lama kemudian. Polis masih tidak menahan kumpulan samseng berkenaan walaupun adegan tumbuk-menumbuk berlaku di hadapan mereka.

2.47 AM : Masih tiada sebarang kereta peronda polis tiba namun kelihatan di situ sekumpulan anggota DBKL yang memerhati dari jauh sahaja, tidak berani lakukan apa sahaja. Kekalutan terus berlaku dan kumpulan aktivis terus dikasari, ditumbuk dan dirampas kamera. Sasaran dipercayai ke atas Adam Adli, aktivis-aktivis berbangsa Cina dan individu yang sedang membuat rakaman. Adam Adli berjaya diselamatkan lebih awal.

2.50 AM : Tiba-tiba, kelihatan seorang aktivis rakyat Melayu Islam ditarik ke jalan raya dan dibelasah hampir 15 orang. Ramai datang membantu dan kelihatan tiga buah kereta peronda polis tiba di tempat kejadian. Sebelum itu, seorang anggota polis berpakaian biasa mengeluarkan sepucuk pistol sebagai amaran kepada pergaduhan berkenaan namun tidak menembak. Kumpulan aktivis rakyat dan mahasiswa sedikit terkejut dengan tindakan anggota preman berkenaan yang tiba-tiba keluarkan pistol. Suasana sedikit reda.

2.55 AM : Kelihatan kumpulab polis yang baru tiba membantu seorang aktivis yang dibelasah sehingga berdarah di bahagian tangan dan muka (kening) di jalan raya. Ambulans dipanggil dan tiba tidak lama kemudian. Polis meluru ke arah kumpulan samseng dan meleraikan keadaan.

3.00 AM : Kelihatan rundingan dijalankan antara kumpulan polis dan samseng di satu sudut berhampiran pancutan air di Dataran Merdeka. Dan diberitakan seorang daripada mereka ditahan untuk diambil keterangan.

3.05 AM : Kumpulan mahasiswa dan rakyat masih kelam kabut kerana kumpulan samseng berkenaan masih berkeliaran dan bersiap sedia menghadapi kemungkinan. Diberitakan dua cedera sehingga berdarah, tiga lagi cedera ringan dan seorang dikejarkan ke hospital. Barangan kumpulan aktivis bertaburan, banyak harta seperti handset dan kamera hilang, dipercayai dirampas samseng.

3.15 AM : Keadaan sedikit tenang setelah kehadiran kumpulan polis namun kawasan perkhemahan masih tidak dibersihkan. Tiba-tiba, seorang lelaki berbaju hijau (dipercayai SB) mengarahkan kesemua aktivis membersihkan kawasan dan menyusun balik barangan. (Setelah perbincangan, dipercayai arahan itu bertujuan supaya polis tidak sempat mengambil gambar bukti tempat kejadian yang bertaburan)

3.20 AM : Kumpulan samseng mula bersurai namun kelihatan masih berada di beberapa sudut sekitar Dataran Merdeka. Mangsa yang dihantar ke hospital, diberitakan bernama Khairul a.k.a. Bobo tidak mengalami luka serius. Keadaaan mula tenang walaupun kesemua yang berada di Dataran masih terkejut dengan apa yang berlaku.

3.30 AM : Sebarang berita mengenai kejadian itu mula dilakukan melalui laman sosial dan kelihatan orang ramai hadir untuk lihat lebih lanjut apa yang berlaku. Keadaan kembali terkawal.

3.45 AM : Keadaan tenang dan kumpulan mahasiswa serta rakyat mula berkumpul untuk menceritakan dengan lebih terperinci apa yang berlaku. Turut diperiksa barangan yang rosak dan hilang selain memastikan kesemuanya selamat. Diberitakan hampir 10 orang yang kehilangan barang dan rosak akibat kejadian itu.

4.00 AM : Kawasan perkhemahan sudah dibersihkan dan dikemaskan.

Video Anwar Ibrahim @ Segamat: Selamatkan Malaysia Dari Kerajaan Tipu Dan Curi?

Isnin, April 09, 2012

WOW!… PM Najib Pakai Rantai 'Anjing'


Wow… Tokoh Wasatiyyah Negara pakai rantai emas… Gamaknya rantai yang dipakai PM Najib adalah lebihan rantai Bik Mama. Almaklumlah Bik mama kan suka yang besar-besar. Barang kecil tak mainlah. Apa kelas kecil-kecil… tak terasa wehhh… Kah… Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... cerita lanjut disini.



Sabtu, April 07, 2012

Sheikh Abdulkarim Omar Fatani Nampak Kelibat 'Hantu' Belakang Najib?

Lembaga pendek gedebab boleh main sorok-sorok la pulak…

…Maka tertanyalah pak Sheikh… Aku hanya nampak jambulnya sahaja… sebahagian yang lain ghaib entah kemana… Kah… Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... lanjut disini.


Jumaat, April 06, 2012

Rizab Tunai Felda Merundum Bila PM Najis Ambil Alih

Kepala penyangak berniaga rugi berganda-ganda… dah rugi buat hutang pula… itu namanya dah jatuh ditimpa tangga… peneroka hanya ternganga menunggu janji durian jatuh keriba… walhal durian barisan najis tersebut akan buat peneroka menderita… cedera parah terluka… tak percaya… korang try la campak durian atas riba… ka… ka... ka... ka... ka... ka...

Isnin, April 02, 2012

Video Anwar Ibrahim Akan Panggil Taikun Gula, Minyak dan Tenaga?

Janji Anwar turun harga minyak dan utiliti

Anwar dipenjara kerana lawan rasuah

Post Haru Biru

Arkib Blog