Isnin, Januari 04, 2010

Enjin F-5E: Peguam Negara Akan Buat Pekasam


Kes kehilangan enjin pesawat jet TUDM yang kini telah diserahkan sepenuhnya ke Pejabat Peguam Negara. Apa yang dapat dilihat adalah tindakan Ahmad Zahid Hamidi cuba lepas tangan untuk mengeluarkan kenyataan mengenai perkembangan siasatan kehilangan dua enjin pesawat tempur, F-5E milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM).

Sudah banyak kes penyelewengan yang difailkan ke peguam negara, namun tiada apa-apa yang dilakukan mereka. Jika kes tersebut ada rangkaian yang menjerut leher-leher menteri umnobn, maka kes sebegitu akan diperam oleh peguam negara menjadi pekasam. Ini dapat dilihat bagaimana Peguam Negara Abdul Gani Patail memperkasamkan kes kontroversi, VK Lingam, yang sehingga ke hari ini tidak diheret ke mahkamah.

Walaupun selepas tiga tahun kes ini berlaku, Kementerian Pertahanan dan Polis Diraja Malaysia seharusnya telah mempunyai laporan lengkap berkenaan kejadian ini. Oleh yang demikian perlu ada satu Suruhanjaya Siasatan Diraja untuk menyiasat penyeludupan aset tentera negara ke tangan syarikat asing.

Jika Zahid mahukan KPI beliau baik, seharusnya mendedahkan semua penyelewengan yang berlaku. Berkemungkinan ada lagi barang-barang dan dokumentasi lain yang hilang. Zahid perlu mendedahkan siasatan keseluruhan kes ini. Cuba raba kat bawah, masih ada lagi ka dua ketul tu.. kah..kah.

>Perlu Baca. Jika andaian ini benar, Najib akan menerima nasib seperti Pak Lah.>>>

1 comments:

Unknown berkata...

Salam tuan. Saya linkkan blog saudara ke sahabat siasah di blog. Mudahlah saya hadir membaca entri terbaharu tuan dan memberi sedikit sebanyak komen. Berkomen-komenlah di blog saya juga. Meriahkan blog kita.

Post Haru Biru

Arkib Blog