Isnin, Februari 22, 2010

Umno Terlupa Akan Hakikatnya Bahawa Merekalah Pembangkang

Hairan mengapa menteri-menteri umno sering terlupa bahawa mereka adalah kumpulan pembangkang di negeri-negeri jajahan Pakatan Rakyat. Hari tu semasa Tok Pa dan konco umno mengadakan ceramah dikelantan, beliau membidas menteri besar kelantan Tok Guru Nik Aziz dari PAS menyatakan PEMBANGKANG sengaja membuat isu mengenai tuntutan Royalti Minyak. Oiit kau berceramah di kelantan lah. Dah lupa ka. Siapa Pembangkang di Kelantan kalau bukan umno.

Kemudian di selangor, Noh Omar pula terlupa bahawa parti umno itu sendiri merupakan PEMBANGKANG yang cuba memecah belahkan pemerintahan Pakatan Rakyat. Mungkin kerana umno Selangor sudah terasa kepanasan apabila kerajaan negeri dibawah menteri besar Khalid Ibrahim berjaya menyelesaikan masalah perumahan terbengkalai yang ditinggalkan oleh kontraktor umno. Pautan disini.

Jika mereka grombolan umno merasakan Pakatan Rakyat adalah pembangkang, mengapa mereka bersungguh-sungguh berdemo di negeri Kedah, Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor. Sekecil-kecil masalah mereka ungkitkan sehingga tersiar di TV pro umno. Sehingga mereka lupa, demo merakalah membuatkan pelabur berprasangka buruk. Apakejadahnya perangai dan mentaliti mereka ini.

Ada berani ka kalau dok diam-diam dan buat kerja memperbetulkan masalah yang dihadapi dalam umno itu sendiri tanpa mengganggu pemerintahan Pakatan Rakyat.

2 comments:

Prof. Era Pasca berkata...

kahkahkajh alu setuju sesangat dekat ang... kahkahkah

zack berkata...

umno kalau tak menghentam pakatan rakyat bermakna depa tak buat kerja.

Post Haru Biru

Arkib Blog