Ahad, Oktober 18, 2009

Kami Mahu Diubah Dengan Wang Ringgit

Ahli Majlis Tertinggi umno, Datuk Saifuddin Abdullah menegaskan supaya semua juak-juak umno serta pencacainya sekali wajib berubah untuk menggembalikan sokongan rakyat kepada mereka. Ya ka...

"Antara perubahan yang perlu dilakukan ialah janganlah mengata sesama sendiri, mengadu-domba, sikap ingin mendapatkan jawatan segera, cepat merajuk (Che det) apabila tidak mendapat hajat dan cita-cita serta sikap dengki dan iri hati. Jika sikap ini masih menggelapkan hati setiap ahli umno maka perubahan perlembagaan hanyalah kosong belaka"
-Datuk Saifuddin Abdullah

(Moral: Siapa tak kenal umnobn yang bersikap sombong dan bermegah-megah serta bergaya mewah di kalangan ahli sehingga Umno kelihatan kelab ekslusif untuk golongan elit. Sikap ini dilihat sukar dikikis oleh mereka yang telah lama bergelumang dengan hidangan kemewahan. Ada juga juak-juak umnobn bercakaran sesama sendiri, permusuhan sesama ahli, cantas-mencantas dan minda yang jumud dan tak boleh menerima teguran. Lantak pi kat hangpa... Nak ka Khairy Jamaludin jual banglonya dan duduk di rumah teres ataupun jual kereta mewah beliau dan menaiki saga BLM...? Takkan mungkin ini terjadi. Sedangkan penolong naib ketua umno bahagian pekan sendiri sudah pakai Mercedes CLS yang bernombor 1 angka. Apakah ini perniagaan beliau supaya dapat mengatur sesiapa sahaja yang membayar untuk bertemu dengan Najib? Banyak duit hangpa noo... ambik mana tu?)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog