Selasa, Oktober 27, 2009

Perunding Umnobn Hampir Berjaya Melumpuhkan Imej Pakatan Rakyat

Oleh kerana tekanan Pakatan Rakyat (PR) yang terlalu kuat menghimpit, Umnobn yang dilihat tersepit boleh dikatakan berjaya mengubah persepsi rakyat untuk mencemuh PR. Mungkin perunding strategi yang mereka upah hampir berjaya mengorek kelemahan PR. Tidak hairanlah media lidah umno menjaja dengan tajuk-tajuk panas menghentam PR bagi melariskan produk mereka itu.

Apa yang mereka pusing dan panaskan seperti masalah dalaman, disiplin kepimpinan, cara pemerintahan, hak agama, kaum, bahasa dan sultan yang membuatkan persepsi rakyat makin luntur untuk terus mengangkat sebuah kerajaan bersih bernama Pakatan Rakyat. Perunding mereka Umnobn berjaya menutup isu-isu besar skandal billion ringgit, pembunuhan, kudaan dan imej rasuah yang dilihat telah menjadi darah daging para grombolan ini.

Tidak hairanlah bagaimana mereka pusing menyatakan R Ganesan adalah Speaker Perak yang sah. Jika dilihat turutan bagaimana Speaker R Ganesan ini dilantik oleh grombolan umnobn membuktikan kejahilan demokrasi perlembagaan buatan mereka sendiri. Ini kerana perlantikan R Ganesan sebagai Speaker (MiniCompo 10 watt, 2 ohm) telah dibuat SEBELUM sidang bermula. Menurut undang-undang negeri Perak, speaker dilantik dan dipilih oleh ahi Dun. Setiap keputusan yang dibuat harus bermulanya sidang dewan itu. Jika 'whitsle' BELUM ditiup oleh pengadil bola (Raja Muda) bolehkah pemain menyumbatkan gol?. Perut tak sakit takkan tiba-tiba tercirit berterabur ke lantai. Oh Li Taik sapa yang tercicir nih.

Malah perunding umnobn juga hampir berjaya membuat satu persepsi bahawa PR adalah parti yang suka buat kecoh. Ini dapat dilihat acapkali keluar dari mulut Najib dengan memberi amaran supaya PR tidak membuat kekecohan. Sebenarnya pemula kekecohan ini adalah dari umnobn sendiri. Oleh kerana mereka mahu menutup sifat SAMSENG anggota tajaan umnobn (Pihak Berkuasa dan Garisan 3) yang meluru masuk ke dewan LARANGAN melainkan ADUN untuk mengheret Speaker SAH SIVAKUMAR yang dilantik bersama BN dan PR sebelum rampasan berlaku.

Apa yang Umnobn takutkan ialah terbongkarnya kedangkalan pimpinan mereka dari diketahui rakyat. Adakah kenyataan tiga orang pemimpin PR ini telah menggugat imej buruk pemerintahan Umnobn selama ini.

"Kerajaan negeri berjaya menpertahankan kehijauan bumi kelantan. Jika 50 tahun kehadapan kerajaan PAS memerintah, kelantan mempunyai hutan hijau terpelihara yang luas berbanding negeri bawah BN"
-TG Nik Aziz, Menteri Besar Kelantan

"Kerajaan Kedah berjaya meningkatkan hasil kepada 205.5 peratus, selepas setahun memerintah. Peningkatan ini dipuji dan keduanya mengenai polisi penjimatan dua komponen ini secara terang-terang telah mendapat pujian dan penghargaan Ketua Audit Negara dalam menilai prestasi Kerajaan Negeri Kedah"
-Ustaz Azizan, Menteri Besar Kedah

"Gabungan tiga parti PAS, KeAdilan dan DAP yang berkonsepkan ketelusan dalam pengurusan harta negeri Selangor dinilai oleh Audit Negara sebagai yang terbaik kerana tidak berlaku ketirisan perbelanjaan, kecekapan urustakbir perbelanjaan sampai ke kumpulan sasaran"
-Tan Sri Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor

"Umnobn gentar melihat perkembangan kerajaan Negeri dibawah PR. Dengan serta merta budget 2010 banyak disasarkan kepada golongan muda. Maka makin liatlah golongan ini untuk bekerja memajukan diri"
-Budak Kampung Online, Penoreh Getah Berjaya.. kah.. koh.. keh...

(Moral: Mereka ini tidak endahkan kerana berasa sangat berkuasa. Sesiapa pun tidak boleh menentang mereka ini. Kalau ada desas-desus menentang, mereka akan dibunuh dicerca dan dipintas dengan segala macam isu mengarut.)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog