Isnin, Januari 25, 2010

Aduka Taruna Akan Digari

Dari Blog: pendikar gunung kriang

Hingga kini, kononnya sudah 25 laporan polis dibuat terhadap Aduka. Yang lebih menyeramkan bulu roma keluarga Aduka tentunya ialah apabila Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff, berkata kesalahan Aduka adalah sangat serius dan tidak dapat dimaafkan. Apabila ketua polis negeri berkata begitu, maka mungkin tak sampai 24 jam lagi gambar Aduka yang bergari akan disiarkan oleh TV.

Aduka juga mungkin ingat, jika 20 tahun dahulu Dr Mahathir, Umno, Utusan Malaysia dan Berita Harian boleh menghina Raja-Raja Melayu ke peringkat sangat mengaibkan sehingga kita yang mendengarnya boleh terkeluar air mata simpati kepada nasib Raja-Raja; dia ingat kini dia boleh mengulang sejarah lama. Sesuatu yang Aduka lupa ialah dia cuma blogger biasa, dia bukan Dr Mahathir, dia bukan Perdana Menteri dan dia juga bukan menteri-menteri yang dilindungi kekebalan kuasa. Dr Mahathir boleh bermulut celupar kerana dia melakukannya ketika dia ada kuasa. Tapi Aduka hanya seperti orang lain yang ada kuasa menulis tapi tidak dapat melindungi tulisannya sendiri.

Layan Video Lama Nih




3 comments:

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. berkata...

sape Aduka tue? x tahu la..citer skt.

misz benida berkata...

mna kata negara demokrasi..bila ckp cket dh kna tgkap..walhal ni ngara kita jugak..cian aduka..ditangkap ats pndptnye yg benar.

Unknown berkata...

kinakoyu, link ni lebih terang.

copy&paste url
http://politikbanjar.blogspot.com/2010/01/aduka-taruna-2-hukum-karma.html

misz benida, demokrasi berpelembagaan.

Post Haru Biru

Arkib Blog