Rabu, Februari 17, 2010

Zulkifli Nordin, Lu Jangan Tinggal Taik


Akibat keceluparannya selepas merasakan dirinya begitu hebat kerana mendapat liputan meluas dari media massa pro-UMNO dengan tindak-tanduknya membelasahkan DAP, PKR, PAS serta Pakatan Rakyat amnya. Kini Zulkifli Nordin merekacipta wujudnya Firaun kecil yang hendak menendangnya keluar dari PKR.

Anwar Ibrahim perlu lebih tegas menyekeh kepala Zulkifli supaya tidak meracau seperti terkena sawan. Manusia yang berwatak seperti ini tidak perlu disimpan. Kelak akan membarah menjadi kudis bernanah. Kick that Fellas bersama seorang lagi Mohamed Zahrain yang sudah busuk itu. Manusia yang busuk perlu berkawan dengan parti umno yang sudah busuk sampai ke usus.

Jika Zulkifli merasakan dirinya terlalu hebat, mengapa beliau tidak menghentam bosnya Anwar Ibrahim. Kenapa perlu menghentam Tok Guru Nik Aziz dengan menyatakan PAS juga pengkhianat kepada rakyat kerana menyertai umno suatu ketika dahulu. Apakah si-ngok Zul tidak menyedari bahawa sewaktu PAS menyertai BN yang hampir terlondeh itu adalah keputusan yang dibuat secara berjemaah dan bukan dilakukan secara individu.

Sebagai seorang ahli parlimen yang dipilih rakyat, Zulkifli Nordin harus menjadi orang yang bertanggungjawab dengan menyedari bahawa undi yang diberikan itu adalah amanah. Jikalau tidak mampu lagi memegang amanah tersebut elok saja letak jawatan, biar diadakan pilihan raya kecil.

3 comments:

Tanpa Nama berkata...

Orang macam Zulkifli Nordin patut sertai umno dari dulu lagi baru la tak menyusahkan orang. Cuba la masuk umno,mana la tau ada nasib dapat jawatan dan gelaran. sebenarnya itu la impian oportunist macam Zulkifli dan kawan-kawannya. Selamat jalan Zulkifli, pasti umno bukan sahaja akan menerima anda dengan tangan terbuka bahkan dengan punggung terbuka.

zack berkata...

zulkifli boleh jalanlah. memalukan pkr saja mempunyai ahli parlimen macam ni. kerja malas dan kuat kutuk pakatan sendiri. pisau dalam punggung betoi lah.

Tanpa Nama berkata...

Zukifili oh Zulfili

Masuk PAS pakai kopiah, dah dapat jawatan nanti
kopiah tu masuk poket pulak. Orang macam ni harus dibelai dan didodoi dengan wang ringit. Pada pandangan hamba politik di Malaysia ini macam hatu pocong sekejap lompat sana sekejap melompat sini. Dalam parlimen pulak macam kera mabuk belacan. Sekarang ini bukan kera sahaja yang mabuk kena dia orang ini, semua rakyat jelata yang terpalit dengan bau belacan yang dibawa dalam parlimen.

Post Haru Biru

Arkib Blog