Ahad, Mei 17, 2009

MUKA Tembok sebab jiwa Rock

Semalam ketika lepak di tembok depan rumah sambil main gitar kapok kawan aku, tiba-tiba sebuah trak biru berhenti. Kawan-kawan aku semua lari lintang pukang sebab sangka mereka trak polis datang nak angkut kutu-kutu tembok bawa kebalai berdekatan. Aku ada gak dengar cerita 2 minggu lepas kat kampung sebelah semua 'pot' kena serbu dek polis D9 (macam durian plak). Tapi malam ni aku cuba 'cool' aje... dah la lampu trak tu terang sangat sampai mata aku tak boleh nak cam sapa yang turun dari pintu depan. Masa tu jantung aku dah mula nak head banging... tapi aku cuba sabar dan tengok sapa yang datang depan aku. Bila samar bayang tu dah dekat ngan aku, weh!... hang rupanya.. mangkok hayun punya kawan. Bikin gua punya jiwa hilang lo... Ceh rupanya anak jiran sebelah rumah aku. Dia baru balik dari gempur 'pot' kat kampung hilir. Habih satu trak penuh dengan pendatang asing kata dia. Semua dah hantaq kat pati.

(Moral: ambik tahulah pekerjaan jiran sebelah rumah anda.. wakakah)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog