Isnin, Jun 08, 2009

> KATA DEPA: ANDA BAGAIMANA?

"Saya amat berharap di negeri-negeri yang diperintah Pakatan Rakyat, di mana PAS juga memainkan peranan yang penting, untuk menyakinkan rakyat dalam negeri mereka, janganlah sekali-kali melaksanakan sesuatu dasar atau menyuarakan sesuatu dengan penuh bau perkauman. Rundingan sulit antara PAS dan Umno juga membimbangkan para penyokong masyarakat bukan Islam. Mereka dan ahli-ahli Kelab mulai bertanya, adakah PAS mula meninggalkan mereka dan seterusnya menjadikan Umno sebagai kawan setia kepada PAS?"
- Vincent Lee, Kelab Penyokong PAS (KPP)

“Umno dan BN adalah sejenis makhluk dan spesis yang sangat berbahaya lagi merosakkan. Mereka memecah belah dan menghancurkan perjuangan kita yang suci ini".
- Nasharuddin Hassan, Pemuda PAS

"Kita takut ada yang akan menggunakan perjuangan Islam untuk kepentingan agenda perjuangan mereka, kita mengancam golongan mereka yang melakukan tindakan sedemikian. Tiada istilah bekerjasama dengan Umno-BN dalam apa jua bentuk memandangkan PAS tidak memerlukan parti itu malah ia perlu dikuburkan. Kita adalah penentang-penentang Umno yang tegar dan tidak akan berkompromi dengan mereka".
- Dzulkifli Ahmad, Perwakilan Dewan Pemuda PAS Pusat

"Saya cadangkan jangan ada rundingan sulit dengan Umno sama ada di peringkat negeri atau pusat. Lupakan sahaja Umno, tetapi dalam masa yang sama, jangan sisihkan orang Umno. Kemelut politik yang berlaku di Perak sejak Februari lalu, adalah disebabkan oleh rampasan kuasa 'ala Fiji dan Zimbabwe' yang dilakukan oleh Umno."
-Dr Khairudin Abdul Malik, PAS Perak

"Umno bukan jenis boleh buat kawan. Dia (Umno) spesis tikam belakang. Bergabung dengan Umno seperti merelakan orang Melayu terdedah kepada ajaran sesat seperti ajaran Ayah Pin".
- Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah, Yang dipertua PAS Kawasan Kota Bharu

“Kita tak jatuh, depa yang jatuh, orang Kedah takde yang layak jadi ketua, yang layak orang Sabah yang sempurna Shafie Apdal dari Semporna, nama pun Apdal, Kedah takde yang Afdal, yang ada Apdal dengan harapan dia nak menang,”
- Datuk Seri Azizan Abd Razak, Menteri Besar Kedah

"Saya harap mesej ini diterima bahawa parti ini tidak harus sekali-kali berunding dengan Umno yang merupakan musuh politiknya. Saya tidak faham kenapa ketika rakyat menolak Umno dan menerima PAS, kita mahu bersama mereka... sepatutnya mereka datang kepada kita bukan kita pergi kepada mereka. PAS perlu ganti Umno bukan bersama Umno".
- Husam Musa, Naib Presiden PAS

"Pengikut wajib percaya dengan keputusan atau tindakan yang dibuat oleh majlis ulama kerana ulama merupakan pewaris kepada Nabi dan Rasul. Jika mereka tidak yakin, mereka boleh dianggap berdosa kerana tidak melakukan yang wajib. Jika syura ulama dianggap bercanggah, ia boleh dibawa berbincang dalam muktamar secara yang lebih baik".
- Dato' Dr Haron Din, Timbalan Mursyidul Am PAS

"Kita sudah buat keputusan menyokong Pakatan Rakyat dalam muktamar PAS yang lalu. Kalau nak berunding dengan Umno, tak usah. Kerajaan perpaduan ni tak usahlah, mengarut. Bagi otak Umno, di Perak, kerajaan Pakatan Rakyat yang menang dia ambil menjadi kerajaan dia. Jadi kita perlu matikan Umno habis-habisan."
- Datuk Nik Aziz Nik Mat, Mursyidul Am PAS

1 comments:

tokmod berkata...

tolonglah saya tuan/puan/ustad/ustaza/pak guru/ulamak tuan haji/puan hajah.apa sebornya ma'ana PAS kalau tak silap saya PARTI AGAMA SEMENANJUNG ATAU PARTI AGAMA S......G SORRYlah saya dalam delima betulx mengharabkan penjelasan

Post Haru Biru

Arkib Blog