Isnin, Jun 08, 2009

> DULU KAMI TERLANJUR

Penipuan dan kezaliman Umno ini tidak ada bezanya dengan Yahudi dan Komunis. Lebih kurang sama saja. Semua ajensi kerajaan samada Polis, Mahkamah, Pendakwaraya, SPRM, SPR turut menjadi zalim dan menipu.

Mengapa terjadi begini? Punca utamanya ialah kerana apabila kerajaan yang memerintah serta dipimpin oleh golongan yang zalim, penipu dan mengenepikan ajaran Islam, maka semua ajensi-ajensi di bawahnya yang sepatutnya berkhidmat pada rakyat dengan adil dan bertimbangrasa sudah menjadi rosak dan turut menjadi zalim dan penipu. Mereka ini terpaksa tunduk pada arahan Umno demi menjaga perut, poket dan kuasa. Bagi mereka rakyat tidak ada nilai dan tidak boleh memberikan apa-apa pada mereka.

Selagi Umno berkuasa, semua ini tidak akan berubah dan rakyat akan terus menjadi mangsa dan Negara menjadi huru-hara dan harta Negara menjadi milik mereka. Penipuan, rasuah, rompakan harta Negara, kemungkaran dan kezaliman akan terus bermaharajalela tanpa siapa berani menegur, menghalang apatah lagi untuk bertindak kerana semua agensi-agensi yang terlibat berada dibawa kekuasaan dan telunjuk Umno.

Tok Janggut, Lanjut>>>

(Moral: Lebih baik menternak kuda dari ayam, bila bosan boleh kuda ikut suka...hampehhh)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog