Ahad, Jun 07, 2009

> KAMI PERLUKAN OBAT JAMPI: UMNOBN

Saya berharap bahawa muqabalah serta muzakarah antara Umno dan PAS akan tetap dijalankan demi kebaikan orang Melayu dan Islam, disamping mendemonstrasikan kepimpinan Melayu di peringkat nasional yang berwajah baru menggabungkan elemen-elemen progresif dari kedua-dua parti".
- Khairy Jamaluddin

"Sebaliknya, apa yang lebih penting ialah kesepakatan dan kesepaduan pimpinan UMNO dan Pas untuk menjaga kepentingan umat Islam dan orang melayu di negara ini yang tampaknya kian terumbang-ambing".
- Khir Toyo

"Itu sebabnya kerajaan perpaduan kalau dibincangkan secara ikhlas oleh semua pihak maka ia boleh membantu pertumbuhan ekonomi dan semua orang dapat hidup senang walaupun dalam krisis ekonomi dunia,"
- Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir

“Sudah tiba masanya PAS menterjemahkan idealisme ini yang ada pada mereka demi kebaikan agama dan ummah. Dalam keadaan ekonomi sekarang yang berada di bawah -6.2 peratus merupakan peluang dan ruang yang mahu diambil DAP dan PKR bagi menanam budaya kebencian yang mendalam teramat sangat kepada kerajaan Malaysia serta menolak UMNO dan BN keseluruhannya. Dalam hal ini PAS agak rasional untuk menerima hakikat, malah dalam perkara 30 peratus pemilikan ekuiti bumiputera pun PAS nampak senada dengan BN. Saya rasa PAS tidak akan mengenakan sebarang syarat jika sekadar mahu bekerjasama,”
- Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, Naib presiden UMNO

(Moral: Strategi 4 ekoq ni bagi memecahbelahkan parti... yang senang hangpa ja. Rakyat dok takuk tu jugak, Hangpa dok pukul gendang DAP pastu nak main sorong tarik ngan PAS lak.)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog