Rabu, Jun 24, 2009

> SHE’S SHOULD KNOW… MAYBE…



Terkadang terpikiaq juga otak aku kenapalah asyik lelaki ja yang kena memikat wanita. Bila tengok cerita mat saleh lain pulak sifatnya... lelaki lak menjadi pujaan wanita. Biarlah, kot manapun sama ja... saling perlu memerlukan. Kesempatan ini aku nak tanya bagaimana anda boleh terpikat dengan teman lelaki anda?. Kalau diingat kembali mesti ada yang melucukan, mengembirakan, menyerlah kretiviti dan mampu membuatkan anda tersenyum simpul. Kat sini aku tertibkan serba sedikit bibit-bibit cinta yang akan berputik....

Renungan maut: Kaum lelaki lazimnya cuba memikat wanita dengan melakukan aksi-aksi tertentu. Salah satunya dengan melontarkan renungan tajam kepada wanita yang diminatinya. Dengan cara ini dapat diluahkan apa yang tersirat di hati dan mengharap respon positif daripada sidia. Sering mencuri pandangan dan memerhatikan setiap gerak-geri sidia.

Baik Bangat: Ada yang suka menonjolkan kepemurahannya sebagai satu cara memikat wanita. Berbudi, memberi hadiah, belanja makan, mengajak untuk bersiar-siar dan menonton wayang kegemarannya supaya dapat memancing hati sidia.

Utamakan yang tua: Mendekati yang lebih utama seperti ibu bapa, kakak, abang dan adiknya. Selalu menjengok, bertanya khabar dan menghantar cenderahati supaya keluarga berkenan. Jika keluarga dah suka... maka mudahlah sikit nak adjust sidia.

Sakat-menyakat: Sesetengahnya suka menyakat wanita supaya lebih mudah didekati. Terkadang ada yang kena sakat sampai mengalir air mata, jangan terperanjat yek. Mereka ini bukannya takut untuk menyatakan suka pada anda tetapi mungkin belum bersedia.

Macho man: Ada yang mempopularkan machonya dengan mempamerkan susuk badan yang gagah. Apabila ada kesempatan untuk si macho berkomunikasi dengan anda, dia akan menceritakan kebaikan dirinya, kejayaan dan gambaran positif tentangnya.

Extreamer: Jenis ni suka membawa si dia melakukan aktiviti-aktiviti lasak dan adventure. Ini adalah semata-mata ingin melihat samada si wanita itu sesuai atau tidak dengan cita-citanya.

(Moral: Kalau bawak pi jaga lembu dan kambing boleh ka... kah...koh...keh)

1 comments:

~ieDa~ berkata...

'Apabila ada kesempatan untuk si macho berkomunikasi dengan anda, dia akan menceritakan kebaikan dirinya, kejayaan dan gambaran positif tentangnya.'(Promote jgn x promote..Haha.. :p )

Post Haru Biru

Arkib Blog