Khamis, Ogos 20, 2009

Ugutan Tidak Waras Hishammuddin Kepada Blogger


Datuk Seri Hishammuddin Hussein telah memberi amaran keras kepada blogger yang menerbitkan kenyataan palsu, berbau hasutan dan mempersendakan agama. Semua pautan kepada halaman blog tersebut akan disekat dan penulisnya akan dikenakan tindakan undang-undang. Rules of demokrasi dari pak menteri dah semakin gila.

"Dalam soal ini, saya ingin menegaskan bahawa setiap pihak atau individu tidak harus menggunakan alasan kebebasan bersuara dalam konteks demokrasi ketika mengemukakan apa-apa pandangan serta pendapat, tanpa langsung memikirkan kepentingan orang lain khususnya masyarakat berbilang kaum di negara ini. Mesyuarat juga membincangkan hal-hal yang berkaitan dengan laman web dan blog yang melanggar mana-mana undang-undang negara serta mengambil tindakan undang-undang segera bagi tujuan mendakwa pemilik dan penulis laman-laman web dan blog-blog yang berunsur hasutan dan fitnah."
-Datuk Seri Hishammuddin Hussein

(Moral: Kah.. Koh.. Keh.. Jumudnya pemikiran pak menteri kita. Dulu masa saluran maya baru bertapak di Malaysia, pak-pak menteri ini bersungguh-sungguh mahukan rakyatnya celik IT supaya tidak ketinggalan dan sentiasa mendapat informasi terkini. La ni bila sudah banyak informasi terkini yang melonggarkan kepala lutut umnobn mulalah membuat ugutan kepada blogger yang celik IT. Pak menteri seharusnya memantau sejak dahulu lagi laluan akses import dan export yang lebih kepada pornography sehingga menyebabkan penularan gejala sosial yang serius. Kenapa baru sekarang yek. Adakah blogger upahan umnobn sudah tidak terdaya nak backup parti korup mereka? Atau kerana takut tumbangnya parti yang pernah berdiri gah suatu ketika dahulu di PRU-13 nanti?)

3 comments:

Ayid berkata...

Budak kampung online: Blogger UMNO tak terdaya lagi nak tangkis kita bro. Mereka ada duit ada idea, tadak duit hilang idea. Kita blogger percuma free of charge.Anta punya article mantap. Syabas. Selamat menyambut bulan Ramadhan. Kita tawan Permatang Pasir

Bukan blogger berkata...

Siap lah kalian semua yang selalu mengeluarkan artikel menghasut.

Tanpa Nama berkata...

Bagus juga pandangan datuk hishamuddin..memang patut ambil tindakan pd mana2 blogger yang sering menghasut dan keluarkan artikel2 palsu semata2 mencapai cita2 jahat mereka itu....mereka ini ibaarat ""melepaskan anjing tersepit""

Post Haru Biru

Arkib Blog