Selasa, September 08, 2009

Acuan Yang Sama Najib Menawan Bagan Pinang


Suara Najib kedengaran meluluskan projek pembangunan untuk penduduk Manek Urai berjumlah RM8.9 juta sebagai menepati janji pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai pada 14 Julai lalu.

"Saya telah meluluskan pembinaan jambatan dua hala yang menghubungkan Manik Urai Baru dan Manik Urai lama yang berjumlah RM8 juta. Saya juga meluluskan projek pembaikan Masjid Temalir berjumlah RM600,000 dan pembinaan kemudahan sukan di Kampung Manjor bernilai RM300,000."
-Datuk Seri Najib Razak

Manakala Datuk Mustapa Mohamed melengkapkan lagi kenyataan Najib bahawa Kerajaan pusat telah menyalurkan RM76 juta pakej rangsangan kepada Kelantan sebagai bukti keprihatinan kerajaan kepada rakyat Kelantan.

"Kerajaan pusat benar-benar ambil berat kepada rakyat Kelantan, kerajaan telah meluluskan RM76 juta untuk pakej rangsangan ekonomi."
-Datuk Mustapa Mohamed, Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan

Kemudian Najib pula menghulur dua tapak tangan menyatakan Umno bersedia untuk berunding dengan PAS demi kepentingan umat Islam di negara ini.

"Nak buat baik, saya sanggup runding dengan PAS untuk kepentingan Islam. Tapi saya tidak rela kalau Umno dihina oleh sesiapapun. Jangan persoalkan akidah kita... Sebab ini akan menimbulkan kekecohan dalam masyarakat,"
-Datuk Seri Najib Razak

(Moral: Bermulalah serangan dari para pemimpin UMNO. TV3 suku dan Utusan serta Hairan mengganyang Pakatan Rakyat. Kesukuan media sudah menaikkan Heading liwat Anwar. Najib pun sudah tuduh Pakatan Rakyat tidak pandai tadbir Negeri. Kemudian mempersoalkan kenyataan TGNA. Semua ini adalah permainan lama umnobn bagi memutar fikiran waras rakyat. Tujuannya hanya satu iaitu ingin memenangi kerusi di Bagan Pinang. Kalau di Negara Barat berlaku krisis kepercayaan dalam kepimpinan Kerajaan, ia mengundang PRU mengejut akan diadakan secepat mungkin. Di Malaysia, kepimpinan politik dalam krisis kepercayaan, belum mencapai ke tahap profesional lagi. Mengikut senario politik masakini, yang nampak sangat menggelabah cuma para pemimpin umnobn sahaja. Manakala pemimpin Pakatan Rakyat begitu tenang dan yakin. Hakikatnya kalau calon Parlimen umnobn di Kuala Trengganu Pakatan Rakyat boleh gegarkan, Apatah lagi di Bagan Pinang. Minda rakyat sudah waras dan berpandangan jauh cuma minda editor lidah umno sahaja yang memuja barisan yang penuh dengan karat dan kulat)

3 comments:

Tanpa Nama berkata...

Harap2 najib bagi betul2 dan bukan sekadar berkata dimulut menyimpan dua tangan dalam poket.

Tanpa Nama berkata...

kalau dah kena boo tu ... nak ke kata khalid dua ekor tu pandai mentadbir selangor???? boo tu bererti 2 ekor khalid tu gagal!

Zack berkata...

Provokasi lembu-lembu umno dapat dipatahkan oleh MB selangor supaya tidak melarat. Namun lembu-lembu umno ini masih menggunakan pemikiran cetek yang telah diwarisi umnobn. Tetap nak provok. samseng jalanan warisan adenan yakob.

Post Haru Biru

Arkib Blog