Isnin, September 07, 2009

Ikut Suka Najib Nak Sambung Berapa Tahun Pun

Penyambungan kontrak Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan adalah mengikut selera Datuk Seri Najib samada nak sambung sampai 5 tahun pun tak jadi hal. Mungkin Najib telah diberitahu Timbalan Ketua Polis Negara yang ada sekarang belum layak lagi untuk menjawat jawatan tersebut. Peluang Timbalan Ketua Polis Negara yang ada sekarang untuk menjadi Ketua Polis Negara sudah dua tahun terbantut. Mungkin sampai pencen cuma layak jadi timbalan sahaja, begitulah senario nasib yang menimpa dirinya.

Setelah di beri kuasa oleh Najib, maka dengan bersungguh-sungguh Musa Hassan mengeluarkan kenyataan yang mahu mempertingkatkan tahap keselamatan semasa pilihan raya kecil kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang yang bakal diadakan tidak lama lagi bagi memastikan ia berjalan lancar dan mengikut undang-undang. Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan berkata polis akan bertindak tegas terhadap mana-mana pihak yang membuat kacau pada pilihan raya kecil itu. Macamlah yang hendak keluar mengundi itu terdiri daripada bekas tahanan penjara.

"Saya tegaskan di sini bahawa kita tidak akan berkompromi dalam soal keselamatan dan saya sudah meminta Ketua Polis Negeri Sembilan, Datuk Osman Salleh bagi mengenal pasti lokasi panas dan jumlah tempat pengundian walaupun Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) belum memutuskan tarikh pilihan raya tersebut. Kita akan memutuskan jumlah pegawai dan anggota yang diperlukan bagi membantu mengawasi dan melicinkan pilihan raya kecil itu. Kita akan memastikan lebih ramai pegawai dan anggota bertugas, terutama pada hari penamaan calon dan pengundian. Cuti pegawai dan anggota polis di negeri ini akan dibekukan sehingga pilihan raya kecil itu berakhir."
-Tan Sri Musa Hassan, Ketua Polis Negara Sambungan Setahun

(Moral: Patut pun Najib sayang sangat kat Musa Hassan yang berjaya mengarahkan seluruh anggota polis Malaysia pada setiap pilihanraya kecil yang dah berlalu dan akan berlangsung Bagan Pinang. Kalau ramai-ramai pakat bekerja kuat untuk hapuskan jenayah kan bagus. Baru lena tidur penduduk di bandar yang selalu terkena dengan jenayah pecah rumah, ugut, rogol, rompak, curi dan bermacam lagi. Apa pula lakonan pak Najib nanti sekitar Bagan Pinang? Bergambar dengan tuan empunya rumah yang dah nak runtuh bersama sekampit beras nasional yang dibawa oleh van Tentera? Mengeluarkan anggota sukarela tentera untuk memperbaiki rumah-rumah penduduk yang dah senget? Kalau ya mengapa selama ini Adun umno tidak prihatin dengan rumah buruk tiang seribu ini. Mungkin juga akan muncul seorang Melayu, Cina dan India yang berkata... kami rela dikencing oleh umno selama-lamanya... kah... koh... keh... Zaman teknologi yang canggih dengan sistem IBS dalam pembinaan... hanya jambatan gantung je yang dapat dibina... Hampeh... )

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog