Jumaat, September 18, 2009

Umnobn Begitu Menggeruni Kebangkitan Pakatan Rakyat

Hebatnya mereka kerana setiap hari melangkah masuk ke pejabat perdana menteri untuk berjumpa pemimpin kesayangan bernama pak Najib. Di Putrajaya Najib sudah bersuara menegur setiap pemimpin barisannya perlu mempunyai kualiti untuk membawa negara ke tahap yang lebih tinggi dan tertib. Najib hanya berkokok kepada tiang lampu yang sudah berkarat dan hampir membuncit. Cahaya kesemua tiang lampu barisan Najib hanya menerangi jajahan apabila adanya pemilihan calun baru di sesuatu kawasan kerana takut aib. Begitulah gerak tenaga yang keluar dari kesemua tiang lampu klasik yang berkelip-kelip. Tidak hairanlah kesemua tiang-tiang lampu berbagai karektor yang ada di putrajaya diterangi cahaya TNB setiap malam bagi mengaut keuntungan dari kroni labujib.

Mahu membela orang miskin dan yang tak larat. Tema baharu untuk menawan semula hati rakyat. Sudah lama umnobn memerintah tetapi masih bertambah kemiskinan bandar dan desa kerana mereka buta memangkah parti karat. Lar ni bila tak dapat sokongan rakyat Umnobn jaja pula di Malaysia barat. Maka terngangalah Penan Kadazan Bidayuh yang duduk tersorok tanpa hidangan politik setempat. Bila mendapat sekampit beras dan milo mula melompat-lompat tanpa disedari akan hilang tanah adat jika dapat kepada Umnobn perompak rakyat.

Rakyat Malaysia hidup dalam sebuah negara majmuk. Hanya perbezaan agama, melayu umno sanggup mengamuk. Sepatutnya mereka mencari punca bijaksana untuk selesaikan isu supaya tidak jadi lagi teruk. Kemudian mengajak bersatu ke arah satu telunjuk. Ini dapat mendamaikan politik Malaysia yang semakin hiruk pikuk. Bila dah terjerut dengan letupan rahsia membelit kerajaan bengkok, pandai pula mereka gunakan si ilmiah mangkok untuk cover Pemimpin lapuk. Rakyat dipermain-mainkan supaya jadi bongok.

Dahulu Barisan karat tidak ambil kisah nasib Melayu Pulau Pinang yang perlu pembelaan. Bagaimana pula nasib sekolah agama di Johorian yang semakin berkurangan kerana umnobn telah buat penindasan. Ikutlah cara Pakatan Rakyat memperjuangkan keadilan dan menolak kezaliman dalam pemerintahan. Sudah terbukti di Pulau Pinang yang menjamin hak melayu dan Islam tidak keciciran. Dalam masa setahun jagung orang Melayu dan pelajar-pelajar Melayu cemerlang samada para penghafal Quran atau Huffaz mendapat tinggi pengiktirafan. Jadikannya sebagai jambatan penghubung dalam melakukan pendekatan yang disukai oleh orang Islam dan Melayu serta kaum lain dalam Pakatan Rakyat tanpa sempadan.

Umnobn semakin menggeruni kebangkitan PR walaupun tidak pernah dihebahkan oleh media arus perlahan yang hanya mahu meneruskan agenda perkauman bagi menjamin kuasa selamanya di tangan. Kalau apa yang kita fikirkan ini betul bahawa umnobn sudah hilang kepercayaan dari orang Melayu serta musnah sokongan dari pengundi Cina dan India, maka Barisan Nasional perlu dibenamkan. Sememangnya itulah Teori R.A.H.M.A.N yang akan menjadi kenyataan. Ingat Pakatan Rakyat hanya perlu 29 kerusi Dewan Rakyat untuk mengambil alih tampuk pemerintahan.

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

hurmm..nape ek?? sbb takot kot..huhu..

Post Haru Biru

Arkib Blog