Jumaat, Oktober 09, 2009

Isa Samad: Pengundi Bagan Pinang Harus Berfikir untuk Kali Kedua

Mungkin ada di antara anda yang berfikir tiada implikasi besar kepada negara walau sesiapa pun yang anda undi. Mungkin ada juga yang masih teragak-agak tentang "Apa yang Benar" untuk kawasan anda?

Moral
Kebanyakkan kita masih keliru dengan moral seseorang itu. Jika terdetik dihati menyatakan moral UMNOBN rendah dengan mencalonkan ISA Samad, lalu di mana pendirian moral kita sendiri jika diwaktu akhir kita turut mengundi Isa. Itu tandanya anda masih tidak bermoral kerana menyokong parti yang musnah Moralnya.

Adakah Umnobn Sedar dan Membuat Perubahan
Setelah kalah berturut-turut di pilihanraya kecil sebelum ini, adakah Umnobn sudah berubah dengan reformasi baharu barisannya? Lihatlah sendiri bahawasanya mereka masih tidak berubah dan tidak memahami isyarat yang ditunjukkan oleh pengundi di Kuala Terengganu, Bukit Gantang, Bukit Selembau dan Permatang Pasir.

Kerana mengejar kuasa dan harta, mereka Umnobn masih terpukau dan sanggup menegakkan salah laku peribadi mereka di mata rakyat. Sebelum memangkah calon korupsen umnobn di Bagan Pinang, perlulah bertanya kepada diri sendiri. Jujurkah jika umnobn menang mereka akan mengubah cara memerintah negara ini. Ataupun mereka akan menjadi lebih bongkak, angkuh dan sombong. Atau sebaliknya yang lebih merendah diri dan ikhlas dalam berkhidmat untuk negara.

Anda Tahukah Niat Sebenar Isa Samad
Tanya diri anda, adakah umnobn memilih berdasarkan merit, atau terdesak untuk memilihnya?. Adakah kerana akar-umbi Umno Negeri Sembilan yang benar-benar mahukannya, atau Isa sendiri yang begitu terdesak untuk menjadi calon sehingga dia sendiri yang mendesak akar-umbi supaya mengadakan boikot tersebut?. Adakah ugutan boikot tersebut dibuat oleh mereka yang mahukan projek jika Isa dicalonkan?. Adakah Isa dicalonkan kerana dia yang terbaik di Bagan Pinang atau kerana penyokongnya mahu kembali menumpang kuasa beliau?. Kerana Wang banyak projek terbengkalai dan tidak mendapat sambutan. Harus diingat bahawasanya calon yang tercemar harus ditolak. Pilihlah calon yang bersih dan mampu merakyatkan ekonomi Negeri Sembilan.

Undi Warga Bagan Pinang Memberi Kesan Kepada 25 juta Rakyat Malaysia
Walaupun Bagan Pinang merupakan DUN kecil namun terjemahan para pengundi disana mampu memberi implikasi yang besar kepada 25 juta rakyat seluruh Malaysia. Jika Kemenangan berpihak kepada Umnobn, mampukah rakyat yang marah sangat dengan lanjutan kontrak perkhidmatan Ketua Polis Negara dapat memberi kesan kepada umnobn. Bagaimana pula dengan SPRM yang dilihat tidak telus menyiasat sehingga menyebabkan kematian saksi. Mampukah umnobn mengubah suruhanjaya ini jika mereka menang?.

Manakala mereka juga akan ketawa dengan kemarahan rakyat kerana rampasan kuasa umnobn di Perak. Jika umnobn menang juga maka akan bertambah suara-suara perkauman dilidah akhbar mereka. Kalau umnobn menang mampukah skandal PKFZ yang berbillion itu boleh dibongkarkan dan mengheret mereka ke muka pengadilan?. Jika BN menang, bagaimanakah mereka akan mentafsirkan kematian kugan ketika dalam tahanan dan keputusan tidak masuk akal oleh Peguam negara sekadar mendakwa hanya seorang anggota polis atas tuduhan menyebabkan kecederaan parah. Jika menang lagi bermakna umnobn telah mengHALALkan RASUAH dalam politik karat Malaysia. Ingat RASUAH itu HARAM. HARAM tetap HARAM dan jangan jadi HARAMJADAH macam UMNOBN.

Jika kemenangan ini berpihak kepada PAS, sesungguhnya merupakan titik tolak untuk menuju perjalanan mentadbir negara dengan lebih adil, telus, bersih dan bijaksana. Marilah kita sama-sama bangun bagi MERAKYATKAN EKONOMI MALAYSIA.

2 comments:

atie berkata...

Salam Budak kampung Online,

Tolak rasuah merosakkan bangsa....

Robi berkata...

Tolak Rasuah dan penjajahan minda perkauman. Kool.

Post Haru Biru

Arkib Blog