Jumaat, Februari 19, 2010

Ibrahim Ali Bakal Mampos Pada PRU13


Umum sudah tahu lelaki buncit dari pasir mas yang bernama Ibrahim Ali. Sesiapa yang baru nak kenal, nah ni wajah si buncit itu. Dia ni memang cakap berapi tu sebab Umno-ngok dok siok kuda dan menggeli-gelikan mangkuk ni menghentam Tok Guru Nik Aziz, Anwar Ibrahim dan Guan Eng.

Kini penglibatan beliau semakin menjadi dengan demo disana sini atas nama Perkasa untuk memperjuangkan hak orang Melayu. Bunyinya semacam main-main aje. Kenapa bersungguh sangat beliau perjuangkan hak melayu sedangkan hak melayu sendiri telah dicabul oleh parti pemerintah umno dan konco-konconya. Pi hentam umno lah wey..

Lihatlah betapa banyak tanah rizab melayu yang di godam oleh pemerintah tanpa menggantikannya. Berapa banyak pula sekolah-sekolah agama melayu diroboh oleh pemerintah melayu umno. Yang paling menghairankan kenapa sebesar-besar tanah tinggi Genting Highland diberikan kepada 1 orang cina.. poooraaah... mampus kau lagi.. perjuangkan hak melayu konon.

Yang ni simple sangat. Awat hang menolak royalti minyak dan 'tiau' Tengku Razaleigh yang mengambil berat nasib melayu Kelantan?. poooraaah... mampus kau lagi.. perjuangkan hak melayu konon. Takkan hang anggap semua melayu kelantan adalah bukan melayu. Depa semua siam. Ko nak mampus kena tomoi dengan geng gedebe KB. Mu brahey kokok ghupo aye seramo tino.

Mungkin politik Ibrahim Ali akan berkubur pada PRU13 memandangkan PAS tidak akan memberi laluan kepada beliau untuk bertanding semula di kubu kuatnya di bahagian Parlimen Pasir Mas, Kelantan atas lambang parti itu pada pilihan raya umum akan datang. Mampos kau Ibrahim Ali. Boleh ka 'maintain' sokongan pengundi jika kau bertanding atas tiket bebas.. ha..ha.. mamposs lagi.. dalam arena politik katak. ahaks...

5 comments:

Tanpa Nama berkata...

Teruknya kata ke brehey, tapi dia ni sngoti lagu tu. Di ni banyak heloh dan putar belit. dekat PRU 13 nati dia buatla la apa-apa issu pulak. ke tahu dia tu kkatak tadi-jadian, dia lopat la pula sokong PR, ore PR pulak banyak yang dungu, mudah masuk ati dan ccaya ko ore...

Prof. Era Pasca berkata...

taun depan dia nak bertanding atas tiket BN.. baguslah.. bleh lawan nik aziz nnt...

Tanpa Nama berkata...

Nik Azik tak tanding doh, dia nak pecen dah. Kalu berahey nak tanding juga kena lawan kikdefella la pulak.

rabia berkata...

haha ,.

Tanpa Nama berkata...

Ooo... rupa-rupanya ada cita-cita nak jadi govnor PP. Selamat maju jaya anak tok ggawa ali.

Post Haru Biru

Arkib Blog