Sabtu, Februari 20, 2010

Wang Ehsan Kelantan: Esok Disurat khabar ada Iklan Putar Belit Royalti Minyak


Esok ramai-ramai pakat beli suratkhabar. Dengarnya kerajaan pusat mahu putar-belit fakta tuntutan royalti minyak kelantan. Baguih depa sanggup buat Advertisment muka penuh dan disiarkan di akhbar-akhbar utama. Wa mintak lepaih ni kerajaan pusat buat Dokumentari lak pastu mainkan di TV dan diulang-ulang tayang. Boleh pi disini kepada sesiapa yang sayangkan tok pa..ahaks..

Pasai apa sampai begitu sekali untuk memutar belitkan fakta Tok Pa oii. Adakah dengan menghilangkan status 'Royalti Minyak' maka Petronas tidak akan membayar 5% kepada negeri Kelantan setiap tahun?. Cerdik depa noo. Tak mahu tengok kelantan membangun dengan lebih pesat.

Hangpa tukar nama Wang Ehsan lepastu diurus pula oleh Kerajaan Pusat. Ini adalah satu permainan politik umno-ngok. Kalau hangpa betul ikhlas bagilah kepada kerajaan negeri kelantan uruskan wang ehsan tersebut.

Sebab aku nampak disini wang ehsan yang akan diurus oleh kerajaan pusat hanyalah satu games. Mereka akan buat replika cek RM20juta lepastu panggil media ambil gambar termasuk topeng perak. ahaks..

Lepastu Tok Pa dan Najib serta umno kelantan termasuk katak puru Ibrahim Ali akan menjulang tangan. Esoknya keluar paper dengan tajuk Kelantan Sudah Dapat Wang Ehsan sebanyak RM20Juta dari kerajaan pusat. Maka rakyat hulu Kelantan pun akan kata baguih Tok Pa.

Tapi yang sebenarnya berlaku selepas penyerahan replika cek RM20 juta itu, mungkin kerajaan pusat tidak membayar secara penuh sebab duit petronas dah menguncup. Tok Pa pun dah kata perlu berjimat jika mendapat wang ehsan tersebut. Tak boleh buat pembangunan yang besar.

Kalu depa bagi kerajaan negeri uruskan, mungkin ada tanda tanya disini. Awat hangpa tak bagi 'Lumsum' RM20 juta. Lepastu tahun depan jika PAS masih memerintah Kelantan, maka wang ehsan ini juga akan menguncup turun RM10 juta.. Kalau PAS tumbang maka bertukarlah wang ehsan kepada Royalti Minyak Kelantan.. kweng..kweng..kweng... doh nak buat lagu mano..

mamposs umno.. tagline manjungmari wa cilok beb.

Apa kata Zaid Ibrahim kepada Mustapa Muhammad (Tok Pa) Klik

3 comments:

zack berkata...

Tok pa menang di jeli pun sebab pengundi tentera. turun bukit dari mumahnya di Darul Falah, dekat Bukit Bunga, Jeli kelantan dah nampak kem tentera. kat Kampung Batu Melintang pun ada kem tentera gak. Apa nak heran. Kalau tiada pengundi tentera dah lama tok pa bungkus

Tanpa Nama berkata...

Tuan blog dah kerajaan nak beri wang ehsan tu terima jelah daripada tak dapat lansung.

Tanpa Nama berkata...

Ini semua mainan politik. Umno ingat dengan menipu-lasi hal ini ia akan menang pada pru 13 nanti. sangkaan itu meleset sebab pengundi atas pagar (kira 20%) di kelantan turut marah kerana 'wang ihsan' ini. Pengundi tegar pas 45% dan pengundi BN 35% tak usah kira la, kucing tumbuh tandukpun kedua golongan ini adalah umpama ayam gilakan reban ... kalau reban dibakar pun ayam-ayam ini tetap bertengek di atas kayu-kayu reban yang hangus...

Post Haru Biru

Arkib Blog