Sabtu, April 17, 2010

Najib Obama dan Agenda Apco Worldwide

Amerika Syarikat menjadi negara terpilih bagi puak-puak Yahudi menjayakan impian mereka. Menguasai ekonomi dan politik Amerika bermakna dengan mudah dapat menguasai ekonomi dan politik dunia.

Sebagai kumpulan pelobi puak-puak yahudi ini mampu menemukan sesiapa sahaja menteri dari mana-mana negara asalkan mereka dibayar dengan harga yang lumayan. Jadi pelaburan duit rakyat Malaysia sebanyak RM77 juta membayar khidmat pelobi yahudi itu berjaya membawa Najib duduk berbincang dengan Obama.

Siap gelak ketawa lagi... ha..ha..ha... Lepaih ni tunduk melututlah Najib kepada Amerika Syarikat.



KETIDAKADILAN DALAM ISU PEMBANGUNAN TEKNOLOGI NUKLEAR

Parti Islam Semalaysia (PAS) ingin mempersoalkan langkah terbaru Kerajaan Malaysia yang turut sama terikut dengan kuasa besar dunia seperti Amerika Syarikat yang berterusan mengenakan sikap ‘double standard’ dalam menguruskan isu pembangunan teknologi nuklear sebagaimana yang disimpulkan dari “Nuklear Summit 2010” yang dianjurkan oleh pantadbiran Washington.

Malaysia seharusnya mengambil sikap yang sama dengan Republik Turki yang konsisten, berani dan tegas bahawa penyelidikan dan pembangunan teknologi nuklear untuk tujuan keamanan tidak seharusnya diganggu-gugat oleh mana-mana pihak.

Apa yang paling dikesali ialah Regim Zionis haram Israel yang terbukti telah dan sedang bertindak ganas tenpa batas tamadun manusia pula dibiarkan bermaharajela dengan mempunyai teknologi nuklear sekian lama tanpa punca krisis keamanan dunia di waktu ini. Apa yang lebih buruk ialah dalam masa yang sama, kerajaan Malaysia juga telah gagal untuk menyuarakan tekanan kepada Regim Zionis Israel dalam persidangan di Washington itu.

Sehubungan dengan itu juga Perdana Menteri Malaysia mestilah membuat penafian bahawa pernah mengarahkan syarikat petroleum Negara Petronas untuk memberhentikan penjualan minyak kepada Republik Islam Iran.

Sekiranya laporan yang dipetik dari sumber AFP itu benar, maka amat malanglah bagi rakyat dan umat Islam di Malaysia kerana mempunyai kerajaan yang menjadi pak turut Washington dengan menzalimi keseluruhan rakyat Iran yang tidak berdosa itu.

~Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog