Selasa, Januari 10, 2012

Bom Jangka? Wow!... UTK Jer Yang Terer?

Mamat yang bikin bom jangka ini pasti pro. Boleh jadi puak-puak dari Unit Tindakan Khas (UTK) PDRM. Ingat tak UTK yang kena tangkap pasal kes letopkan wanita monggolia guna bom C4. Hairan kan bagaimana bom C4 yang yang berada kek bilik kawalan boleh lepas.

Wa suspek jer. Pasai apa? pasai melibatkan bom buatan siap ada timer lagi. Pastu mamat neh boleh tahu campuran bahan yang boleh menyebabkan ledakan yang kecil. Kalau mamat yang buat bom jangka neh seorang kaki tuba sungai, dah tentu semua yang ada kek situ cedera parah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah...



Letupan di mahkamah berpunca daripada bom jangka: Polis

HMetro | Siasatan awal polis mendapati tiga letupan yang berlaku semalam pada perhimpunan di tempat letak kereta Kompleks Mahkamah Jalan Duta di sini berpunca daripada bom jangka buatan sendiri.

Antara bahan-bahan yang dijumpai di kawasan letupan itu ialah serpihan kon plastik, bebola gegalas, jam dan bateri, katanya dalam kenyataan yang disiarkan menerusi laman sosial Facebook hari ini.

Mohmad berkata tiga letupan itu mengakibatkan empat orang awam cedera dan seorang lagi mengalami kejutan, selain menyebabkan kerosakan kecil kepada kenderaan milik orang awam.

"Kebanyakan kerosakan adalah disebabkan terkena bebola gegalas dan impak letupan. Kebanyakan kenderaan hanya mengalami kerosakan kecil melainkan sebuah motosikal yang mengalami kerosakan yang agak teruk," katanya.

7 comments:

Tanpa Nama berkata...

Aku setuju.

garagaikareng berkata...

Hebat sungguh la zaman pemerintahan tok jib, tak main dah dgn keris, semua dgn bom je. semoga UBN lagi cepat terkubur tanpa nisan.

Tanpa Nama berkata...

nasib baik tiada yang arwah masa kejadian. nak provok pun agak-agaklah. nyawa boleh melayang kalau dah macam ni. patutpun polis pagi lampu hijau suruh penyokong anwar berkumpul. rupanya ada udang sebalik di celah telur anjing.

Tanpa Nama berkata...

Cara di Asia Barat semakin menular ke seluruh dunia..Tak heran..

Zack berkata...

Rejim umno perlu dijatuhkan. Jangan bagi muka lagi.

Tanpa Nama berkata...

aku setuju kalau kata ramai dikalangan pembangkang ni belajar di pakistan dan mereka juga pernah menyertai taliban, dan blog puak-puak pembangkang ni kan yang mengagungkan perjuangan taliban, jadi tak mustahillah kalau puak-puak ni melahirkan pakar-pakar...

BOB berkata...

Orang yang cipta bom skala kecil ni berniat untuk mencetuskan huru hara. Cuba lihat perhimpunan sebelum ini siapa yang pemula buat provokasi. Dah tentu Polis kan. Siap boleh panggil media tunjuk bukti rekaan bom petrol dan parang panjang.

orang ini juga punyai sifat dengki dan sakit hati bila melihat ramainya puak penyokong anwar. Rata-rata yang sakit hati pada Anwar adalah Special Branch PDRM dan Pekida. Geng ini kalau korang bercerita pasal kewibawaan anwar, depa ni akan maki, cerca dan mencarut kata Anwar macam-macam sampai ada yang sanggup bunuh DSAI.

Post Haru Biru

Arkib Blog