Ahad, Jun 21, 2009

> CEMAS BERCAMPUR GABRA

Kebangkitan Pakatan Rakyat dengan gabungan parti yang ampuh telah mengusarkan barisan umnobn. Kegusaran yang wujud dalam setiap diri juak-juak barisan umnobn mampu menggoyahkan partinya yang kini berada dalam keadaan cemas dan tidak selesa. Macam pacat kena abu....

“Umno hari ini jadikan apa sahaja untuk jadi isu sebab mereka dalam ‘kelemasan’. Dan terbaru, Kerajaan Perpaduan dijadikan isu untuk memecah-belahkan PAS dan Pakatan Rakyat. Jadi PAS mahu Peranan Pemuda dengan menyusun strategi untuk menarik sokongan rakyat terutama golongan muda. Kita (PAS) mahu orang muda yang ramai ini menyokong perjuangan PAS dan Pakatan Rakyat dalam pilihan raya akan datang. Ahli serta jentera parti wajar diingatkan mempertahankan kemenangan Islam adalah merupakan satu tanggungjawab setiap individu".
- Ustaz Satiful Bahri Mamat, Timbalan Pesuruhjaya PAS Terengganu

Imbasan: Manek Urai-Ramai merungut kerana peruntukan RM2,000 untuk satu peti undi terlalu kecil. Peruntukan sebanyak itu sesuai untuk memasang poster dan kain pemidang tetapi sukar untuk membina bilik gerakan kecil. mereka mengambil sikap tunggu dan lihat dan menantikan peruntukan yang lebih besar sebelum menjalankan kerja-kerja kempen pilihnaraya. Umno bahagian kini terbahagi kepada dua kumpulan - yang menyokong ketua bahagian sekarang, Datuk Ramzi Abdul Rahman dan yang menyokong bekas ketua bahagian Datuk Wan Zaid Abdullah. Hubungan mereka berdua renggang sebaik sahaja Datuk Ramzi menjadi ketua bahagian, menggantikan Datuk Wan Zaid pada 2005.

(Moral: Dahulu kami tidak macam ni... kami banyak menolong dan membantu masyarakat supaya berdaya saing dan maju. Kami wujudkan pembangunan sehingga negara dikenali merata dunia. Tapi sekarang kami dah kabur... maklumlah kami sudah tua. Dah 63 tahun kami memerintah dan melihat duit hasil negara bertimbun-timbun.. Kami juga telah menswastakan syarikat-syarikat kerajaan yang dahulunya membantu rakyat. Kami mahukan keuntungan berlipat ganda. iskk..isk... syarikat glc kami dah tidak menguntungkan.... huaaaaa....)

2 comments:

Basuh Baju berkata...

macam2la politik sekran ni..

aku rasa baik aku sokong MIC ja..hahaha

Mansungkei™ berkata...

sedap korang tunggu habuan lebih besar. Duit terpijak tu.

Post Haru Biru

Arkib Blog