Khamis, Julai 16, 2009

GANTUNG KHIR TOYO DAN TOYOLNYA SEKALI

Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor hari ini meluluskan usul menggantung bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo selama setahun dan empat Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Barisan Nasional (BN) lain selama enam bulan dengan keistimewaan kepada mereka dilucutkan.

"Keputusan Jawatan Kuasa Hak dan Kebebasan tidak sah, tercemar, berniat buruk. Pembangkang UMNOBN tidak bersekongkol dengan satu keputusan yang tercemar, berat sebelah dan berniat buruk. saya tidak mahu terlibat dengan keputusan yang memualkan."
- Dr Mohamad Khir Toyo, Ketua pembangkang dari UMNOBN

Begitulah hebatnya Khir Toyo dan wakil UMNOBN mempertahankan hak mereka. Maka gegar gempitalah media 3 suku sakat memberi sokongan moral terhadap Khir Toyo. Malah Teng Chang Khim dimanipulasikan sebaik mungkin oleh media penjilat temolok bagi menggambarkan betapa tidak demokratiknya kerajaan-kerajaan negeri yang diperintah Pakatan Rakyat. Itulah media suku sakat yang mengamalkan amalan demokrasi terpimpin dari umnobn.

Insiden yang berlaku di Dun Perak beberapa bulan lalu yang meletakkan nama umnobn setaraf dengan lantai tidak pula di terbitkan. Malah media penjilat temolok ini lebih suka memburuk-burukkan Pakatan rakyat. Bukan sahaja mikrofon Speaker dipadamkan, malah Speaker dan kerusinya sekali diusung keluar dewan oleh pegawai polis yang bersenjata. Media umnobn menutup semua ini kerana rakyat dan warga kampung boleh ditipu berkali-kali sampai tuli.

(Moral: Begitu gahnya demokrasi yang dipimpin oleh umnobn. Sungguh hebat)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog