Jumaat, Julai 10, 2009

PAS AKAN KALAH JIKA...

UMNOBN menggunakan taktik kotor tong sampah mereka seperti menggunakan wang ringgit, mengugut pengundi dan menipu undi dengan pengundi toyol. Dengan 3 cara ini umnobn mungkin mampu menewaskan PAS yang sedang mendahului liga politik setakat ini. Dengan wang ringgit umnobn mampu membeli penyokong-penyokong yang mengambil haluan tengah. Jika wang ringgit digunakan umnobn akan berbelanja sebanyak RM25juta untuk mengupah 5,000 orang pengundi dengan bayaran sebanyak RM5,000 seorang. Banyak tu pembelanjaan dikeluarkan. Ini belum lagi dicampurkan kos selama 8 hari berkempen di manek urai. Selain daripada itu umnobn menggunakan strategi dengan menunggang SPR meletakkan tarikh mengundi pada hari bekerja, namun tidak mematahkan semangat jentera PAS bagi berkempen menarik penyokong diatas pagar.

"Seperti biasa, Umno memperalatkan SPR dengan menetapkan tarikh penamaan dan pengundian jatuh pada hari bekerja iaitu hari Selasa sekali gus tidak mewajibkan kepada semua majikan yang kakitangan mereka adalah merupakan pengundi agar melepaskan mereka pulang untuk membuang undi pada hari terbabit. Dia tahu bahawa pengundi ini akan balik mengundi PAS dan ini merupakan salah satu cara untuk menghalang mereka, kerana tarikh berkenaan jatuh pada hari bekerja. Strategi tersebut merupakan tindakan yang bersifat makan diri apabila mereka bertindak kurang bijak menghina latar belakang calon kita dengan membandingkan dengan calon mereka selain pertembungan kenyataan Tok Guru Nik Aziz yang keras terhadap Umno. Saya percaya bahawa Manek Urai akan menjadi pukulan maut dan pusara kepada Umno. Ini kubu kita, rumah kita, kita bertarung di padang sendiri."
- Dato' Wan Abdul Rahim Wan Abdullah, Penasihat Jentera Operasi PAS

...DAN PAS AKAN MENANG JIKA PENGUNDI BIJAK... DIBERI AMBIK... DISUAP NGA-NGA... PANGKAH TETAP BULAN.

(Moral: Kalau wang ringgit jadi pertaruhan, yang mana dok kat luar tu pakat balik lah.. RM5K seorang weh... Kah...koh...keh... Mata duitan)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog