Isnin, Julai 20, 2009

POLIS PERLU GODAM SPRM BUKAN BESEKONGKOL


Polis mengambil beberapa lagi bahan bukti termasuk dokumen dan perkakasan komputer dari pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor di Plaza Masalam di sini, bagi membantu merungkai misteri kematian Setiausaha Politik Exco Selangor, Teoh Beng Hock. Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar, berkata polis belum mengetepikan teori kemungkinan ada perbuatan khianat di sebalik kematian Teoh, walaupun laporan awal bedah siasat menunjukkan mangsa mengalami pelbagai kecederaan termasuk jatuh dari tempat tinggi.

Tan Sri Muhyiddin Yassin perlu bersikap professional sebagai menteri bukannya menuduh Pakatan Rakyat cuba mengalihkan perhatian keatas siasatan SPRM terhadap adun mereka. Ini menyebabkan ORANG yang mati di pejabat SPRM dan bukannya kematian ayam atau lembu. Semalam Tan Sri Muhyiddin Yassin mengatakan isu kematian Teoh Beng Hock telah dipolitikkan oleh pihak pembangkang untuk mengalihkan perhatian orang ramai daripada isu siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ke atas wakil rakyat mereka.

(Moral: Pihak polis perlu menyiasat dengan teliti kes ini. Mungkin ada yang terlepas pandang atau pengubahsuaian maklumat dari pihak SPRM. Maklumlah SPRM pun PAKAR dalam menyiasat nih sehingga ada anggota polis yang pernah disiasat dan dibelasah. Kalau boleh SPRM mahu siasat semua adun Pakatan Rakyat seperti yang disuruh oleh lapisan teratas)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog