Selasa, Julai 14, 2009

SENIPIS SUTERA

Pilihanraya kecil di DUN Manek Urai merupakan sejarah kerana sebanyak 88 peratus yang keluar mengundi berbanding dengan pilihanraya kecil sebelumnya. Dengan peratusan ini dapatlah dilihat kedua-dua calon parti bekerja bersungguh-sungguh bagi mendapat sokongan para pengundi. Mungkin dengan pemberian wang oleh barisan nasional menyebabkan peratus keluar mengundi meningkat. siapa tahu? hanya umnobn aje yang tahu... kah...kah...kah.

Keputusan pilihanraya kecil DUN Manek Urai yang diumumkan sebentar tadi mendahulukan Mohd Fauzi Abdullah (Abe Uji) sebagai calon PAS mengalahkan Calon Barisan Nasional. PAS mendapat 5,348 undi sementara calon BN Tuan Aziz Tuan Mat mendapat 5,283 undi. Keputusan rasmi Calon PAS Mohd Fauzi Abdullah menang dengan majoriti sebanyak 65 undi.

Pesanan untuk umnobn hangpa jangan lupa keluaq pitih untuk membina sebanyak 564 buah masjid seluruh kelantan. Kotakanlah janji hangpa walaupun kalah.

(Moral: Setelah berpenat lelah selama 8 hari di Manek Urai maka ramailah yang pulang ke kawasan masing-masing. Hati-hatilah memandu ingatlah yang tersayang. Jangan jadi macam drebar bas RapidKL dah ler.)

2 comments:

DaliaLiyana berkata...

menang tipis...tak silap dalia dlu PAs menang majority dalam ribu gak kan?? ape maksudnye ek??

Tanpa Nama berkata...

PAS harus memandang serius dengan kemenangan tipis ini. Adakah strategi Pas di manek urai gagal?

Post Haru Biru

Arkib Blog