Ahad, Julai 12, 2009

TAK LAYAN MANEK URAI, SIBUK

Banyak pihak berhujah ketidakhadiran Perdana Menteri membayangkan BN menghadapi laluan sukar di Manek Urai. Ia juga menggambarkan pemilihan Tuan Aziz Tuan Mat seperti tidak mendapat perkenan Najib, sebaliknya pilihan Muhyiddin. Abdul Fatah juga melahirkan rasa bimbang di atas kehadiran begitu anggota polis di Manek Urai sehingga menimbulkan kecurigaan kerana ramai di kalangan mereka difahamkan tidak mempunyai tugas yang khusus. Katanya, banyak cawangan polis yang dihantar ke Manek Urai termasuk 'special branch', bahagian trafik dan lebih ramai yang kelihatan tidak mempunyai tugas. Ditanya dengan kehadiran anggota polis yang kemungkinan wujud pengundi hantu kata beliau. Menurutnya kehadiran polis juga menimbulkan rasa resah di kalangan penduduk tempatan sehingga menyebabkan berlaku kesesakan lalu lintas terutamanya di Cabang Tiga Laloh.

“Mungkinkah Presiden Umno takut dengan bayangan Altantuya sehingga tidak kelihatan di Manek Urai sehingga sekarang. Ramai orang tertanya mengapa Perdana Menteri tidak kelihatan. Kita tidak tahu apa fungsi mereka dengan kehadiran yang begitu ramai anggota polis. Kita akan cuba dapatkan maklumat mengenai apa sebenar peranan mereka. Kami berharap pihak berkenaan mengambil kira masalah yang dihadapi penduduk memandangkan kehadiran ramai polis menimbulkan rungutan masyarakat.”
- Abdul Fatah

(Moral: Jangan terkejut jika anggota polis yang berpakaian preman akan berbaris bersama penduduk kampung untuk mengundi. Ehh.. demo oghe baru ko kat kampung nih.??)

1 comments:

aisha berkata...

hmmm...wak gapo ltak polis rmai2 2..

rse2 la kn..sape yg akn mnang..jeng3...

Post Haru Biru

Arkib Blog