Khamis, September 10, 2009

POS Malaysia Cabul Amanah Yang Diberikan


Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim melahirkan rasa kesal apabila dua guni kad ucapan Hari Raya beliau, dijumpai tersadai di sebuah pondok pengawal keselamatan di Bandar Tun Razak. Menurutnya, kad ucapan tersebut sepatutnya diedarkan kepada penduduk Bandar Tun Razak yang juga penyokongnya sebagai tanda ingatan sempena hari raya. Tan Sri Khalid berkata, pihaknya telah menghantar kad-kad tersebut beserta dengan stem dan sepatutnya tiada masalah dalam penghantaran itu. Menurut Tan Sri Khalid lagi, alamat penerima yang diperolehi juga adalah tepat iaitu daripada data pengundi kawasan itu dan pihak Pos Malaysia sepatutnya memaklumkan kepada beliau sekiranya alamat penerima tersebut tidak tepat lapor TVSelangor.

“Perkara ini akan diperhatikan dan kita selidiki, apa alasan pihak pos untuk tidak menghantar surat-surat tersebut, lagipun surat-surat itu sudah distem, maknanya sudah dibayar, sekurang-kurangnya ia akan dihantar kepada orang yang sepatutnya dihantar. Alamat yang diberikan oleh pengundi-pengundi melalui data yang dinyatakan dalam SPR. Dan alamat itu sepatutnya akan sampai ke tangan orang yang dihantar. Kemudian kalau tak sampai, mereka akan maklumkan samada orang itu ada atau tidak.”
-Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor

(Moral: Itu Posmen sudah marah pada Khalid maka dia tidak mahu hantar kesemua kad raya kepada penduduk Bandar Tun Razak. Walaupun itu posmen menganggap eleh !!perkara kecil, namun tindakannya mampu menjatuhkan Kredibility Pos Malaysia yang tersemat di baju posmen lembu ini. Ini posmen lembu patut berhenti kerja kerana tidak jujur dan ikhlas dalam menjalankan tanggungjawabnya. Oleh kerana tidak ikhlas mungkin hasil bulanan pendapatannya juga tidak berkat. Bila dah selalu makan dengan hasil yang tak berkat, minda itu posmen akan jadi seperti lembu sapi. Hanya tahu marah membabi buta bila digigit telurnya oleh kerengga. Aku nak tegur sikit kat posmen muda ini yang selalu menghantar surat yang salah alamat kat rumah aku. Kalau tak tahu alamat sila bertanya dan jangan ambil jalan short cut aje. Hari tu aku nyaris tergolek dirempuh oleh posmen minda lembu yang bawa motor gilababi. Nasib baik motor aku tak power untuk mengejarnya. Kalau tidak disitu juga aku lunyaikan motor ex5 posmen ngok tu. Kah... Koh... Keh... Tergelak jugak bila posmen baru yang hantar surat kat rumah aku cakap budak posmen sebelumni dah patah kaki tergolek dok dirempuh lori ikan semasa menghantar surat. Baru ada akai bawa motor tak nak berhati-hati. Kepada warga kota yang akan pulang berhari raya harap utamakan keselamatan. Orang tua dan atuk anda sentiasa menunggu kepulangan anda dengan sabar. Nak tanya sikit... best ka beraya di hospital atau dalam liang lahat)

2 comments:

Tanpa Nama berkata...

Geng wa pun pernah kena sekitar kuala lumpur. Habis calar kereta bergesel dengan motor posmen sebab diorang nak mencelah. Nak kejar balik tak dapat sebab jalan jem. Cibai tol posmen sekarang.

Tanpa Nama berkata...

posmen

surat anta time dah dekat raya bodoh betul ingat ko je nak raya posmen tak boleh raya bodoh nak mampus bangang cibai babi ko ingat lembu tu ko la aku kerja cari gaji halal ko kerja politik jer lebih makan duit haram hari2 bagi anak bini ko la manusia buat fitnh je

Post Haru Biru

Arkib Blog