Rabu, September 02, 2009

Repekkan Rakyat Didahulukan Kuda Kayu

Umno boleh tidur lena dengan keputusan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memberi kata muktamad kerusi DUN Kota Seputih, Kedah tidak kosong dan Abu Hassan Sarif masih kekal menduduki kerusi DUN berkenaan. Keputusan SPR ini juga mencabar undang-undang negeri Kedah yang memperuntukkan mana-mana Adun yang tidak hadir sidang Dewan selama dua kali berturut-turut akan gugur sebagai ahli Dewan Undangan Negeri. Ianya sama dengan keputusan yang berlaku di Perak tidak lama dulu bila mana surat Speaker DUN Perak memaklumkan dua kerusi kosong tidak dilayan oleh SPR.

Tidak hairan keputusan SPR ini yang menyebelahi umnobn. Walaupun Kota Seputih merupakan kubu kuat barisan nasional namun pemimpin tertinggi umno begitu bacul untuk memilih adanya pilihanraya kecil di kawasan tersebut. Jika alasan pembaziran mengapa umnobn sanggup bertanding di Permatang Pasir yang merupakan kubu kuat PAS dan terpaksa menelan kekalahan seterusnya walaupun pengundian berjalan di hari bekerja yang telah dirancang oleh umno bersama SPR. Walaupun umnobn mempamerkan tunggangan yang hebat kepada Agensi yang diberi amanah untuk berlaku adil dan telus, namun tindakan ini akan mencelikkan minda rakyat untuk bersama PR menolak pelacuran rakus dari umnobn.

(Moral: Yah.. oh..eh.. kuat dan bertenaga kuda ku berlari... Walaupun dah tua masih kuat lagi... Apa yang dicari oleh pak menteri... Skandal Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ), tragedi kematian Teoh Beng Hock, influenza A dan isu lain-lain masih menghantui... Yah.. oh..eh.. BN tidak berani untuk bersaing dengan kerajaan negeri Pakatan Rakyat yang semakin gagah berdiri... Umno menaruh harapan untuk memikat hati rakyat dengan janji-janji pembangunan yang akan diberi... Mereka yang pendek akal akan berbelah bahagi dengan janji anak emas kerajaan Persekutuan dari pak menteri... Yah.. oh..eh..)

1 comments:

ghostWRITER berkata...

dua hari berturut-turut ker dua sidang?

Post Haru Biru

Arkib Blog