Ahad, Oktober 11, 2009

Calon Rasuah Menang Manakala Maruah PAS Semakin Melonjak Tinggi

PAS bertanding secara sihat dan mengikut lunas undang-undang. Bermula dengan pemilihan calon, cara berkempen, merayu undi, akhlak pimpinan dan penyokongnya, ternyata PAS menang berbanding dengan UMNO BN. Calonnya pengamal rasuah, berkempen menggunakan semua kemudahan dan jentera kerajaan, mengugut, memukul, menipu dan ada unsur-unsur rasuah semuanya digunakan oleh UMNO BN.

Calon BN Tan Sri Mohd Isa Samad mendapat 8,013 undi, sementara calon PAS Zulkefly Mohamad Omar pula meraih 2,578 undi. Kejayaan BN menggandakan jumlah majoriti kali ini berjaya menebus maruah parti itu yang selama ini tercalar akibat kegagalan memenangi sebarang pilihan raya kecil di Semenanjung sejak sembilan kali ia diadakan. Kemenangan mantan menteri besar Negeri Sembilan itu, selain membuktikan ketokohannya masih kukuh walaupun tercalar dengan isu rasuah.

Penyokong PAS jangan kecewa dan putus asa, peluang untuk memenangi pilihanraya yang lain akan datang masih terbentang luas. Bagan Pinang bukan ukuran kekuatan BN dan kelemahan PAS. BN baru menang 2 kerusi berbanding dengan Pakatan Rakyat yang memenangi 7 kerusi dalam pilihanraya kecil.

5 comments:

adf55650 berkata...

Syukur Alhamdulillah,
Cuma ada 2,528 orang sahaja kaum Khawarrij di Bagan Pinang.
Kempen cara sehat?
Ikut ukuran skala syaitan kot

adibeta berkata...

tuan,
1.kata dulang paku serpih, kata orang tuan yang lebih....

2.Dari peneman calon hingga hari mengundi...PAS hanya ikut udang2 yg PAS fikir betul sahaja...

3.Rasuah....katua pembangkang macam mana....cekla fakta masa lawan Tun Ghafar Baba...

Zack berkata...

Rakyat N9 lebih sukakan rasuah dari menegakkan hukum allah.

umnoharamjadah berkata...

Teruskan berjuang PAS. 7 lawan 2 , pencacai haram jadah umno tak usah nak mendabik dada.Puak yang menegakkan rasuah di N9 adalah pengundi bagan pinang....bagus. Pantai PD tu dekat.Tsunami turun nanti kamu mintak tolong dengan semua perasuah tu, minta deme tu bacakan doa.

Tanpa Nama berkata...

mennag kat bagan pinang pon nak kecoh. pakatan mennag pilihanraya kecil tak payah undi pos pon dah menang besar. apa la bacul punya bn

tunggu la nanti kat kota siputeh, korang nak tunjuk samseng baru bertemu buku ngan ruas. silap langkah puak2 bacul umno ni lari tak jejak tanah

tp sebelum tu kita kena g pelbuhan kelang ujung bulan ni. tu pon kalau adun johol tak meninggal la

Post Haru Biru

Arkib Blog