Ahad, Oktober 04, 2009

Cara Baharu Umnobn Mengelak Rasuah Sehingga Susah Dikesan

Wa tolong lu untuk menang dan wa dengan lu saling tak kenal. Apa saja lu minta wa kasi sebab wa banyak wang. Wang wa yang banyak ini datangnya dari projek yang lu kasi, jadi wa akan labur berapa banyak yang boleh supaya lu menang di Bagan Pinang. Bila lu sudah menang semua projek kerajaan lu akan kasi sama wa. Apa lu ingat wa tak ada status bumi ka. Lu jangan takut kebanyakkan director company wa adalah melayu untuk mengaburi mata kementerian kewangan... Mungkin itu lah yang terlintas dalam kepala mamat tiga ekoq ni.

· Tan Sri Gan
· Dato Chua
· Dato Yap

>> lanjut cerita lengkap mengenai 3 ekoq hartawan>>>

2 comments:

Tanpa Nama berkata...

sebab itulah banyak tanah Melayu tergadai kat taukeh Cina yang kaya.

Kemudian bila taukeh Cina dapat banyak tanah, mereka gaduh pula. Cakap dengan orang Melayu, Cina dah kuasai tanah kita. Sebenarnya "melayu" UMNO lah yang kasi. Ini cara mudah UMNO memperenggangkan antara kaum.

Sebenarnya orang Cina yang miskin sama je dengan Melayu yang miskin, tiada apa2 keistimewaan, di tindas, diperas.

Sedarlah semua bahawa yang menindas kita adalah adalah golongan atasan yang terdiri dari Melayu Cina dan India. Mereka bersatu untuk kepentingan mereka.

Golongan bawahan Melayu Cina dan India bersatulah lawan penindas kita. Litalah rakyat, kitalah yang berkuasa.

Kudin berkata...

Semua projek mega di tepi pantai PD dapat kat tokeh2 cina. Siapa yang dok juat tanah2 tu semua???. Sampai rezab2 melayu pun depa umno dok punggah.

Post Haru Biru

Arkib Blog