Rabu, Oktober 07, 2009

Hanya Perlu Takutkan Allah Maha Besar


Field Marshal, Jeneral, Leftenan Jeneral, Major Jeneral, Brigadier Jeneral, Kolonel, Leftenan Kolonel, Major, Kapten, Leftenan, Leftenan Muda dan Kadet. Hangpa semua takut kepada siapa sebenarnya. Warga Tentera Malaysia di Bagan Pinang patut mencontohi tindakan anggota tentera Thailand yang mengetepikan Perdana Menteri Thaksin Shinawatra kerana rasuah. Masanya sudah tiba untuk melakukan satu cabaran mengubah politik Malaysia yang lebih BERSIH.

"Wajarkah Isa yang telah dibuktikan bersalah kerana Rasuah diangkat sebagai pemimpin? saya menyeru pihak tentera, bertugaslah menjaga keselamatan negara dan melindunginya daripada dikuasai pemimpin yang korup"
-Idris Ahmad, Ketua Penerangan PAS Pusat.

Tentera wajar memimpin gerakan kebangkitan rakyat dalam memerangi penyalahgunaan kuasa, rasuah dan pelbagai penyelewengan yang dilakukan oleh pemimpin sesebuah negara sebagaimana yang berlaku di negara-negara lain. Dewan Pemuda PAS pusat akan menyediakan khidmat guaman percuma kepada mana-mana anggota tentera yang diambil tindakan kerana mengundi PAS dalam pilihanraya kecil Bagan Pinang kelak.

"Selamat mengundi dengan penuh tanggungjawab untuk memilih pemimpin yang bersih , berwibawa dan jauh dari krisis integriti. Sayugianya demokrasi negara telah matang dan demikian juga para pengundi. Undilah dengan wajar dan waras berasas ilmu dan kepentingan masa depan negara. Bukan mengundi kerana diugut atau dibayar tetapi dengan kesedaran dan kefahaman. Sekalipun melibatkan pegawai-pegawai tertentu dari kalangan pemerintah anggota tentera. Harapan kita , tiada sebarang penyelewengan, Insyaallah."
-Nasrudin Hassan Tantawi, Ketua Dewan Pemuda PAS

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog