Jumaat, November 13, 2009

Jom Imbas Kata-Kata Bekas Pemimpin Yang Korang Agongkan

Siapa dia mereka ni.. Kapiaq ka... kah.. koh.. keh...

  1. Hukuman rejam kepada penzina adalah primitif ~ kata Dr. Mahathir Mohamad-3/3/1994.
  2. Apabila hukuman rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan. Ini sangat memalukan umat Islam kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja ~ kata Dr. Mahathir Mohamad-14/7/1992.
  3. Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tiada tangan dan kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama ~ kata Dr. Mahathir Mohamad-2/5/1992
  4. Saya akan memastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh BN tidak akan melaksanakan hukum hudud ~kata Dr. Mahathir Mohamad-1994
  5. Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam ~ kata Dr. Mahathir Mohamad-4/8/1994.
  6. Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasiq ~ kata Dr. Mahathir Mohamad-3/4/1994
  7. Apa ertinya negara Islam jika mundur ~ kata Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi-13/11/1999.
  8. Tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab jahiliyah mempunyai nafsu yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain. Akibatnya peperangan antara mereka yang tidak pernah tamat ~ kata Dr. Mahathir Mohamad-5/9/1997.
  9. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum-hukum yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan ~ kata Dr. Mahathir Mohamad-3/3/1994.
  10. Melaksanakan hukum hudud sehingga melemahkan orang Islam sehingga menjadi masyarakat kucar kacir dan ditindas oleh orang lain tidak secocok dengan ajaran Islam ~ kata Dr. Mahathir Mohamad-14/8/1994.
  11. Negara akan jadi huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan ~ kata Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak-20/4/1993.

(Moral: Memang aku buat-buat tak kenal pemimpin kapiaq ini. Apa yang anda perlu tahu sebenarnya ialah Hudud adalah kemuncak yang paling tinggi dalam pengajian dan pembelajaran undang-undang Islam (Bukan undang-undang sekular umno). Ini kerana, hudud adalah satu-satunya hukum yang diturunkan daripada sisi Allah s.w.t dan bukan ciptaan sesiapapun. Hudud adalah hukum yang bukan sahaja turun dalam Al-Quran, bahkan, turut diturunkan dalam kitab Taurat dan Injil)

“Sesungguhnya Allah menyuruh kamu supaya menyerahkan segala jenis amanah kepada ahlinya (yang berhak menerimanya), dan apabila kamu menjalankan hukum di antara manusia, (Allah menyuruh) kamu menghukum dengan adil. Sesungguhnya Allah dengan (suruhanNya) itu memberi pengajaran yang sebaik-baiknya kepada kamu. Sesungguhnya Allah sentiasa Mendengar, lagi sentiasa Melihat." (Al-Quran Surah Al-Nisa' 4:54.)

“Perempuan yang berzina dan lelaki yang berzina hendaklah kamu dera masing-masing dengan 100 rotan dan janganlah kamu berasa kasihan belas terhadap keduanya dalam melaksanakan perintah Allah jika kamu beriman kepada Allah dan pada hari kemudian. Hendaklah hadir ketika dijatuhkan hukumun terhadap mereka sekumpulan dikalangan orang-orang yang beriman” (An-Nur:2, al Quranul Karim)

Pakat P baca untuk pemahaman mendalam, kat sini dan lagi disini.

3 comments:

Tanpa Nama berkata...

Kalau macam ni lagi molek kasi pada mualaf jadi pemimpin. Yang lahirnya dari kecik islam pun takut dengan hukum Allah.

Tanpa Nama berkata...

Orang PAS hanya tahu kondem org lain, parti PAS seniri pun lebih teruks. Aku tak faham dengan PAS, oh ya aku lupa mestilah sebab Nik Aziz yg dah tua nyanyuk tu.

PAS berani marah aku ke? PAS hanya layak utk tadbir kelantan sebab aku tak kisah pun sebab kelantan terkenal dengan mundur, bodoh dan tak sekolah, sama lah juga dengan PAS!!!

Aku x gentar dengan PAS dan juga ahli2 nya.

Aku boleh dihubungi di talian 019-7281307 nama aku Hakimi.. Berani sebab benar!!

fuck pas!!!

Tanpa Nama berkata...

Hebat juga sdr Hakimi... juga pun bahasa yang tak melambangkan seorang Islam.

Post Haru Biru

Arkib Blog