Isnin, November 16, 2009

Tekanan Mukadimah PR


Setelah beberapa minggu Pakatan Rakyat (PR) di tekan oleh juak grombolan umnobn yang menyedari kebangkitan PR mampu bikin mereka gulung tikar, namun tekanan demi tekanan yang dilemparkan oleh media lidah terbelit umno gagal merungkaikan ikatan Padu PR.

Apabila menteri besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menyatakan bahawa Tan Sri Muhammad Muhd Taib telah memuji kerajaan negeri bawah pentadbiran Pakatan Rakyat. Beliau juga mengakui perubahan bawah kepimpinan Khalid menyukarkan Umno merampas semula negeri itu. Khalid juga mendakwa Muhammad (Bekas menteri besar BN) mahu bekerjasama dengannya "untuk membangunkan rakyat dan ekonomi rakyat luar bandar."

Kenyataan Khalid ini telah memanaskan pungkok Shukor Idrus, ketua penerangan Umno negeri yang hampir tidak percaya kerana Muhammad sebelum ini dianggap terlalu tegar dengan umnobn.

"Saya tidak yakin dengan apa yang beliau (Khalid) katakan. Tidak mungkin, Muhammad yang lama (dalam Umno), konsisten dan bersemangat dengan BN akan bersekongkol dengan parti lawan."
-Shukor Idrus, ketua penerangan Umno negeri

(Moral: Woiit baru nak isi peluru dah kalut meloncat-loncat sambil terkencing. Tak tahu pulak peluru masih ada lagi atau tidak. kah.. koh..keh... )

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog