Jumaat, Januari 08, 2010

Apa Punya Perniagaan: SMS Menawarkan Video Aksi XXX Panas


Sejak akhir-akhir ini mungkin ramai yang menerima SMS menawarkan video aksi panas melalui talian 36166. Ia dikhususkan untuk yang berusia 18 tahun ke atas sahaja.

Baru masuk kiriman SMS dari talian Maxis-"Lebih 100 video yang terpanas untuk koleksi anda! Jika mau, Sila balas YA. Yang pasti SEKtified! Hanya utk umur 18 keatas, warning! !". Celaka mereka itu.. betapa cepat perkara ini tersebar.

Siapa sebenarnya mereka, yang menjalankan perniagaan tak beretika ini?. Walaubagaimanapun syarikat-syarikat Telekomunikasi perlu bertanggungjawab atas penyebaran yang tidak bermoral ini. Kementerian berkenaan harus memantau SMS sebegini. Jangan asyik berpolitik sahaja.

Gejala sosial makin berleluasa. Pengguna telefon bimbit mencakupi seluruh usia sehingga kepada budak sekolah. Ini menjadi salah satu punca terbesar berkembangnya gejala sosial yang tidak sihat. Pihak-pihak berkuasa akan menyalahkan ibu bapa yang tidak membendung anak-anak, sedangkan pengaruh SMS ini menular di mana-mana tak kira tempat dan masa, mampukah ibu bapa mengawalnya?.

(Moral: Rais Yatim sila ambil perhatian!!!... usahlah anggap perkara sebegini adalah remeh. Hangpa kan mahu umnobn dilihat sebagai satu parti memperjuangkan islam.. tapi hangpa buat derk aje kepada perosak minda ini.. Tu sebab wakil-wakil grombolan umnobn asik menambah je... Apa!!! 10 orang tak cukup ka... dasar binatang buas..)

5 comments:

Ema berkata...

OMG !!

zack berkata...

aku pun pernah dapat juga sms macam ni. buat tak tahu aje.

abu muaz berkata...

menteri pun kaki sex juga dinegara kita ni.

Mybabah berkata...

Salam bro. Janji Sektified. Memang hebat kata-kata ni...

budak kampung online berkata...

Ema, mai lah lagi glup!!

Zack, kalau orang yang paham boleh lar delete mesej tu, tapi kalau remaja??? melempiaskan nafsu.. kah..kah..

abu muaz, wang, tahta dan wanita boleh bikin buta.

Mybabah, tak jumpa lagi dalam kamus dewan...

Post Haru Biru

Arkib Blog