Isnin, Januari 18, 2010

Perak: Permata Masih Dimeja Hakim Umno


Semalam.. Tengah aku melangut memerhatikan bintang dari tingkap rumah klasik bapa aku, teringat pula lagu yang pernah dinyanyikan oleh anak saudara jiran sebelah rumah suatu masa dahulu. Walaupun kehadirannya bersama keluarga hanya untuk menziarahi atuknya, namun budak ini mampu bergaul dan pandai mencari kawan. Dia tidak kekok dengan loghat kawan-kawan sekitarnya. Malah dia pernah mengajar lagu ini kepada kawan-kawan yang dikenalinya. Lancar dan jelas sebutannya... itu cerita zaman kanak-kanak yang tidak bermain api.. heh..heh.

Perak Darul Ridzuan
Negeri indah permai
Penduduknya hidup aman damai
Dinaungi keadilan sultan

Kuala Kangsar Bandar Diraja
Iskandariah istana ternama
Tempat bersemayam Baginda Paduka Seri
Menjadi lambang tunggak negeri...

Namun lambang tunggak negeri telah dimain oleh grombolan umnobn yang rakus mahukan kuasa. Dahulu ramai rakyat yang tak ambil kisah dengan perlembagaan. Namun setelah pilihan seluruh rakyat Perak dicabul sewenang-wenangnya oleh grombolan ini demi kepentingan nafsu politik mereka, rakyat kembali membuka mata keatas perlembagaan yang telah diperkosa.

Hairan juga bila ketua hakim baru sekarang membuka mulut menyelar segelintir peguam bela, timbalan pendakwaraya serta hakim yang sengaja melengah-lengahkan perbicaraan sesuatu kes?. Apa kejadahnya baru lar ni nak tegoq. Takkan nak tutup lobang bahawa para hakim dan pendakwaraya sudah kena mandram oleh 1 kepala pemerintah.

Di Perak kes hampir mencecah berbulan-bulan, Takkan sampai 5 hakim tetapi masih ragu-ragu untuk mengumumkan siapakah MB Perak yang sah. Sepatutnya pada hari yang berkenaan keputusan sudah diumumkan. Bila dah ambil masa yang lama maka setiap keputusan para hakim akan dipertikaikan oleh rakyat. Wooitt.. hangpa sengaja peram ekk.. yang dicelah tu dah menetas ke belom... kah.. kah.. koh. Kota Siputeh bagaimana pula.. peram juga ka.

(Moral: Dalam dok mengejar glokalisasi setanding negara maju samada dari peradaban, kecekapan, kepolisian, teknologi, kenaikan harga barang sehinggalah perlancongan (Sehingga disita roda eyes of malaysia), hangpa masih terlupa bahawa perundangan malaysia masih ditahap kelas tiga. Apa kelas kalau pemilihan hakim sendiri ditentukan oleh pemerintah yang mementingkan agenda politik sehingga menjadi tanda tanya setiap kes yang dihakimi. Korek..korek..lubang hidung masih tidak didakwa walaupun terang-terang dia dok korek..korek lubang yang luas tu. Kah..kah..kah..)

5 comments:

abu muaz berkata...

Keputusan sudah ada tuu.... tunggu duk bincang lagi. Mana yang akan untung dan mana yang akan rugi, biasalah tuan.

zack berkata...

Dengar khabar angin keputusan mahkamah menyebelahi nizar. Tapi mereka masih mahu mendapat persetujuan Najib. Tak ada harapan lah. Bersabar dan tunggu PRU 13.

Atas Pagar berkata...

Nizar kau jangan mimpi nak memerintah negeri perak. Zambry lagi bagus dari kau.

budak kampung online berkata...

abu muaz, hakim kena tenyeh.. he..he..

zack, khabar angin adalah provokasi. tunggu ajelah.

atas pagar, hang tau ka zambry tu memerintah perak secara haram. nizar belum letak jawatan lagi. ada baca ka???. awat hang duduk atas pagar. macam ayam kah..kah..kah.

Fhina Sulistiawati berkata...

((((((((((((DANA GHAIB)))))))))))))))))
Pesugihan Instant 5 MILYAR
Mulai bulan ini (January 2016) Kami dari padepokan mengadakan program pesugihan Instant tanpa tumbal,
serta tanpa resiko. Program ini kami khususkan bagi para pasien yang membutuhan modal usaha yang cukup besar,
Hutang yang menumpuk (diatas 1 Milyar), Adapun ketentuan mengikuti program ini adalah sebagai berikut :
Mempunyai Hutang diatas 1 Milyar
Ingin membuka usaha dengan Modal diatas 1 Milyar
dll
Syarat :
Usia Minimal 21 Keatas
Berani Ritual (apabila tidak berani, maka bisa diwakilkan kami dan tim)
Belum pernah melakukan perjanjian pesugihan ditempat lain
Suci lahir dan batin (wanita tidak boleh mengikuti program ini pada saat datang bulan)
Harus memiliki Kamar Kosong di rumah anda


Proses :
Proses ritual selama 2 hari 2 malam di dalam gua
Harus siap mental lahir dan batin
Sanggup Puasa 2 hari 2 malam ( ngebleng)
Pada malam hari tidak boleh tidur
Biaya ritual Sebesar 10 Juta dengan rincian sebagai berikut :
Pengganti tumbal Kambing kendit : 5jt
Ayam cemani : 2jt
Minyak Songolangit : 2jt
bunga, candu, kemenyan, nasi tumpeng, kain kafan dll Sebesar : 1jt
Prosedur Daftar Ritual ini :
Kirim Data sesuai KTP
Format : Nama, Alamat, Umur, Nama ibu Kandung, Weton (Hari Lahir), PESUGIHAN 5 MILYAR
Kirim ke nomor ini AKI DARMO
DI NO < 082-310-142-255 >

SMS Anda akan Kami balas secepatnya
Maaf Program ini TERBATAS hanya untuk beberapa Orang saja..?ANDA PENGEN CEPAT KAYA MELALUI JALAN PESUGIHAN TUYUL DAN ANDA JUGA BISA MENANG MELALUI ANGKA-ANGKA TOGEL 2D 3D 4D 5D 6D.
>>>>>KISAH NYATA DARI SAYA-- http://sporttoto4d.blogspot.co.id




Post Haru Biru

Arkib Blog