Sabtu, Mac 20, 2010

Orang Asal Ke Putrajaya, Shafie Afdal Usah Terlebih Ketawa

Ini petanda umnobn tak buat kerja


Demo orang asal, pada wa itu hak mereka untuk berdemo secara aman. Baguih sebab bersuara beramai-ramai. Maklumlah menteri-menteri dan kepala pemerintah umnobn ini semuanya buta belaka.

Bukan nak kutuk tetapi itulah sebenarnya sikap mereka. Kalau diberi memo bantahan dengan cara yang betul, ambil masa berbulan-bulan untuk selesaikan. Sampai yang tak selesai pun ada. Tak reti baca ka memo tu.

Lar ni kalau ramai-ramai keluar buat bantahan menteri umno ni tak pula pekak. Cepat benor laporan sampai ke pihak polis dan fru. Hangpa boleh nilaikan macamana menteri umnobn ni 'hold' dulu pasal perlaksanaan cukai GST. Rakyat belum turun demo lagi, polis dah beri amaran. Tak ke pantas tindakan mereka?

Berbalik pasal demo orang asal, hangin juga bila Shafie Afdal menipu Press menyatakan orang asal ini mahu 'makan angin' di Putrajaya. Bodoh ka apa menteri sekoq ni. Kalau tak ada tujuan penting buat apa depa ramai-ramai datang ke putrajaya. Cubalah cakap terus terang dan jangan berbohong dihadapan press. Hang nak jadi Zahrain juga ka!!!.

Tapi yang wa paling respect ialah semangat dan kerjasama orang asal ini mengalahkan melayu Perkasa dan penyokong pemuda umno. Depa orang asal ini sanggup mengeluarkan duit poket semata-mata mahu melihat sendiri memorandum pertahankan hak mereka sampai ke menteri yang sepatutnya. KOOL depa nih. Pakat pi claim duit kat Tourism Malaysia sebab hangpa dah promote Malaysia Truly Asia... he...he...heh...

Pasal puak-puak polis dan Fru, wa tak berani nak kata apa lagi. mungkin depa ni respek pada orang asal yang berdemo secara aman. Tak pun takut kena sumpahan tok batin.. keh..keh..koh... Cuba korang bayangkan kalau yang berdemo secara aman tu KUMPULAN MELAYU YANG MEMBANTAH TINDAKAN KERAJAAN, Mampuih kena belasah dengan Fru yang terlampau samseng itu. Kah.. Kah..Kah..Keh...

Kalau nak layan gambar besar Malaysia Truly Asia boleh pi di pautan ini KOOL.

Derita Orang Asli di pinggir pembangunan

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog