Jumaat, Mac 05, 2010

Pakat Turun Bantah!!! Gomo Sampai Tumbang (GST)


Catatan Sental: Kalau yang melompat tu dok pi alik umnobn memang dikategorikan sebagai lembu yang dok huloq tengkok suruh sembelih. Aku tak mahu sentuh hal mereka ini. Korang boleh menilai bagaimana maruah seseorang itu jika menjilat balik ludah kahak dihadapan musuhnya.

Ini perihal adun-adun lompat dari PKR ke bebas. Task ini bagi menggambarkan tahap manakah maruah cibai depa kepada rakyat. Perkara ni paling mudah untuk menilai seseorang ahli parlimen lompat menjadi bebas samada mereka diberi wang oleh grombolan atau sebaliknya.

Jika ahli parlimen lompat itu memperjuangkan HAK RAKYAT dan tidak mahu rakyat ditindas oleh bebanan rakus umnobn, mereka ini harus turun membantah GST. Sanggupkah mereka? merentap tangan ghaib yang dok genggam teloq kat bawah... kah..kah..kah. Sekurang-kurangnya pakailah lencana BANTAH GST.

Begitu juga kepada blogger para pembela negara yang bergaji kecil cukup-cukup makan, hangpa pun kena turun bantah GST. Kalau hangpa anggap itu adalah membuang masa, lupakanlah perjuangan hangpa membela rakyat malaysia terutamanya melayu yang majoritinya susah memanjang... dah 60 tahun umnobn memerintah, melayu masih layu.

Jika GST berjaya dilaksanakan dengan cukai 4% pada tahun hadapan bermakna titik kesusahan hidup rakyat biasa akan menjadi parah. Umum sudah mengetahui bila umnobn melaksanakan cukai GST ini kepada rakyat, bermakna mereka tidak akan menarik balik perlaksanaannya.

Nak untung berganda katanya.. Usah terkejut jika generasi akan datang akan membayar GST ini mencecah 10 peratus. Maklumlah setiap 5 tahun akan naik 1 peratus jika umno masih lagi memerintah.

Mengapa kerajaan umno terdesak sangat untuk meminta duit rakyat sebagai tambahan bagi membangunkan ekonomi negara? Nak cari wang lebih bukan cara ini ala-ala ahlong. Rakyat biasa pun mereka tibai. Kerajaan kan bijak dalam membuat sesuatu keputusan. he..he..

Jika semua menteri-menteri yang duduk dibawah Najib berfikiran bijak. Almaklumlah semuanya lepasan universiti luar negara. Mengapa mereka ini tidak berfikir bagaimanakah untuk memperkayakan ekonomi malaysia TANPA menganggu keempat-empat poket seluar rakyat Malaysia?.

Mengapa rakyat pula menjadi mangsa? Tak ke bongok rakyat itu. memangkah kerajaan yang akan menjerut tengkok mereka dengan tali bebanan. kalau bercadang nak membantah hangpa boleh joint the club dan turun berhimpun secara besar-besaran bagi membantah pelaksanaan GST apabila Dewan Rakyat bersidang 15 Mac ini. Baca disini.

Kalau hangpa semua malas nak turun kerana takut dibelasah gangster lembu umno, tak pa.. hangpa masih boleh bantah dalam senyap menggunakan tulisan power ke dalam blog, facebook dan lain-lain media maya.

Pemahaman Tentang GST

1. Powerpoint Penerangan GST. Klik Sini.
2. Pengurangan Cukai Pendapatan Hanya Untungkan Orang Kaya. Klik Sini.

2 comments:

su ha berkata...

tunggu apa lagi? pakat-pakat turunlaaa.... pakat-pakat kena gas pulok.

zack berkata...

Kalau tak nak kena gas boleh pakai baju barisan nasional. haha. Bila puak-puak umno beruk demo, polis tak kacau plak.

Post Haru Biru

Arkib Blog