Sabtu, April 10, 2010

Angkuhnya PERKASA Coba Perkosa Jiwa Noh Omar

Catatan Sental: UMNOApco masih tidak berubah dengan sikap sombong dan bongkak mereka. Dalam Najib melaungkan 1 Malaysia ciptaan ApcoUMNO, kini Menteri Pertanian dan Asas Tani Datuk Noh Omar pula telah menganaktirikan MCA pada konvensyen di Shah Alam tempoh hari.

Hanya tetamu dan pemimpin utama dari Umno yang dijemput duduk di pentas utama tanpa menjemput parti kompenen mereka dari MCA. Malahan Noh Omar tidak langsung mempedulikan sensitiviti parti komponen BN itu dengan membuat kenyataan dalam ucapannya bahawa orang Melayu telah banyak berkorban demi rakan-rakan bukan Melayu. Rakyat bukan Melayu sepatutnya berterima-kasih kerana diberikan kerakyatan.

Terlupakah Noh Omar sehingga tidak menghiraukan perasaan orang-orang bukan Melayu tersebut. Walhal mereka ini sudah berdiri teguh di belakang UMNO sejak sekian lama dan menarik ramai sokongan bukan melayu menyokong Parti Karat itu.

Kini Noh Omar telah mengakui ketelanjurannya dan kesilapannya. Usaha beliau memanggil wartawan dari Akhbar bahasa cina untuk memberi penjelasan dan meminta maaf kepada parti komponen UMNO itu adalah yang terbaik untuk membuatkan Najib tersenyum dengan agenda 1 Malaysianya.

Namun kegembiraan Najib terbantut ditengah jalan apabila Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA) tidak bersetuju dengan tindakan Noh Omar memohon maaf berhubung ucapannya di konvensyen BN Selangor. Itu luahan ketua Wira PERKASA Arman Azha Abu Hanifah yang mendakwa Noh Omar hanya membaca petikan sejarah dan disalah tafsir oleh media berbahasa Cina.

Kenyataan Arman Azha ini mempamerkan sikap keangkuhan pertubuhan Perkasa itu sendiri seumpama cuba menyiram minyak keatas api yang hampir padam. Kini pertubuhan NGO Perkasa dilihat bersifat perkauman telah menghancurkan gagasan 1 Malaysia Najib. Walhal “Pengorbanan” orang-orang bukan Melayu juga telah membuatkan Umno bermaharajalela dalam pemerintahannya sehingga kehari ini.

Gambar dibawah kelihatan Ketua wira Perkasa dan konco-konconya berlakon berwajah bengis hanya dihadapan media. Ha..ha..heh... Jika Kepala kencing berdiri maka pengikut yang tak berfikir akan kencing berlari. Kontol Hensem sikit.. Keh..keh..koh...

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog