Isnin, Mei 03, 2010

Ezam Mohd Noor: Raja Sesumpah Angkat Sumpah Sebagai Senator


Ezam Kotak bekas setiausaha politik PKR sudah dilantik sebagai senator Dewan Negara bersama jaguh MIC Datuk G Palanivel. Beliau Ezam Kotak Raja Sesumpah akhirnya berjaya juga mengangkat sumpah sebagai senator kerana sanggup melacurkan integriti beliau kepada UmnoApco.

Kata Ezam Kotak lantikan beliau adalah kerana peranan yang dimainkannya dalam pertubuhan NGO, gerakan menentang rasuah (GERAK). Perghh.. baik punya ayat si Ezam Kotak ini. Umum sudah tahu bahawa GERAK merupakan NGO yang takkan mampu bergerak menentang rasuah yang dok ada dalam pentadbiran UmnoApco. Nah.. oleh kerana tak mampu nak bergerak, maka dihadiahkan jawatan senator bagi membalas jasa Ezam Kotak yang melihat pentadbiran UmnoApco selama ini bebas Rasuah.

Sehebat SPRM (bunuh saksi) pun, mereka tak mampu nak mensabitkan Menteri dan juak-juak UmnoApco yang terlibat dengan Rasuah. Inikan pula NGO yang kecil seperti GERAK. Sekali UmnoApco ketis dengan jari kelingking, berteraburlah taik yang dok dalam NGO GERAK. Itulah kata orang Kalau NGO GERAK itu sendiri dah duduk dicelah ketiak UmnoApco, bermakna hari-hari lah dok bau ketiak hangit tersebut tanpa mengambil tindakan yang sepatutnya.

Dahulu Ezam Kotak ada berkata seperti dibawah semasa masih didalam PKR:

"Di mana maruah dan martabat kita selaku bangsa yang merdeka tatkala pemimpin-pemimpin UMNO bergelumang dengan rasuah dan penyelewengan. Adanya pemimpin macam itu kerana kita (rakyat Malaysia) tidak meletakkan maruah diri di tempat yang tinggi."

"Cabaran masa kini ialah rasuah dan penyelewengan. Kerana tak ada maruah, sebab itu melarat hidup kita. Bangun, bangkit, berdiri sebagai seorang insan yang mempunyai maruah."
~ Ezam Mohd Noor.

Akhirnya Ezam Kotak sendiri sudah hilang maruah dan kini beliau pula telah menjilat kembali ludahnya yang melekat di pungkok Menteri UmnoApco

Nota: Alahai Ezam Kotak.. Dengar khabarnya rumah besar yang didiami beliau sekarang sedang dalam pembinaan untuk dibesarkan lagi ruang yang dok ada. Adakah sebab tidak menentang rasuah dalam UmnoApco kehidupannya kini tidak melarat lagi. Ha..ha..ha.. selamatlah kotak-kotak tu yang kini dah ada bilik untuk disimpan.

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog