Selasa, Mei 04, 2010

Tuntutan Keadilan Keatas Arwah Aminulrasyid


Menurut Mahfuz Omar tindakkan Polis serta kenyataan yang dibuat oleh ketua Polis Selangor dan menteri dalam negeri telah menimbulkan rasa kecewa dan marah keluarga mangsa dan orang ramai. Kenyataan itu meyakinkan rakyat ada sesuatu yang cuba melindungi imej buruk Polis dari terus dipersoalkan.

Pembelaan untuk adik Aminulrasyid adalah sangat penting untuk mengelak daripada orang lain terus menjadi mangsa kecuaian dan kebebalan Polis.Pembelaan ini juga sangat penting untuk memperbetul kembali keadaan agar Polis tidak bertindak sewenang2nya sebalik perlu bertindak dengan penuh kebijaksanaan dan pertimbangan akal yang waras.

Enam tuntutan keadilan untuk adik Aminulrasyid.

1.Polis dan media kena tarik balik tuduhan dan tanggapan mangsa adalah penjenayah.

2.Polis dan media perlu pohon maaf secara terbuka pada keluarga mangsa atas tuduhan mangsa adalah penjenayah.

3.Gantung tugas anggota Polis yang terbabit dalam kejadian tembak mati keatas mangsa untuk mengelak dari pada berlakunya percubaan memadam bukti.

4.Reman anggota yang terbabit untuk elak dari kemungkinan kejadian menggugut saksi khususnya kawan kawan mangsa.

5.Suhakam hendaklah menjalankan siasatan sesuai dengan sifat sebagai badan hak asasi manusia untuk menegakkan keadilan.

6.Menuntut Kebawah duli Yang DiPertuan Agong membentuk satu Suruhanjaya bebas untuk menyiasat kes ini yang telah mencemar nama baik DiRaja yang memayungi PDRM.

Video kenyataan akhbar rakan arwah Aminulrasyid



(Moral: Orang lain kata, jenayah akan meningkat jika membiarkan Musa Hasan lebih lama menerajui PDRM. Raja Petra pula kata ketua polis yang bersekongkol dengan kumpulan Gangster haruslah di 'kick' serta merta)

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog