Jumaat, Mei 28, 2010

Najib Perlu Berundur Kerana Gagal Menyenangkan Rakyat


Kerajaan pimpinan Najib sudah tiada wang untuk menampung perbelanjaan dalam jangkamasa 10 tahun akan datang. Jadi kerajaan mahu menghapuskan subsidi tol, bahan api dan tenaga serta gula, tepung dan minyak masak. Laporan media disini.

Secara tidak langsung ianya memberikan kesan yang besar kepada rakyat dan industri makanan dan pengangkutan dalam negara kelak. Maka harga barangan ini akan melonjak naik dan dikawal sepenuhnya melalui pasaran penawaran dan permintaan secara terbuka. Ini juga akan mendedahkan industri ini kepada manipulasi harga oleh pihak pembekal sumber dimasa akan datang.

Mereka menteri Umno ini boleh beri pendapat ikut sedap mulut. walaupun cadangan mereka ini menyusahkan rakyat. Lar ni rakyat yang bergaji cukup makan akan terbeban dengan kenaikkan ini. Itu belum dibebankan lagi oleh cukai GST yang akan dilaksanakan kerajaan Umno.

Umno gagal memacu ekonomi negara. Setiap Perdana Menteri yang baru naik akan membuat hutang tanpa memikirkan bagaimana mahu mengurangkan hutang. Sejak merdeka hingga kehari ini beban hutang negara kini mencecah RM362 bilion atau 54 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) dan dianggar meningkat kepada RM1,158 bilion menjelang 2019 yang boleh mengakibatkan negara muflis.

Siapa pula yang akan menanggung beban hutang yang dilakukan pimpinan Umno ini. Siapa ye.. Robert Kuok kah atau Ananda Krishnan kah atau Tan Sri Syed Mokhtar AlBukhary kah atau Nazir Razak kah?... Kah.. kah.. kah... Korang lah yang kena langsaikan dengan cukai dan kenaikan dari kerajaan umno yang tak masuk akal.

Jahanam UMNO!!!...

Nota: Usah terkejut dengan pemansuhan subsidi dan perlaksanaan cukai GST oleh kerajaan umno maka akan melonjaklah gejala buruk seperti rompak, samun, ugut dan menjual tubuh semata-mata mahu menampung perbelanjaan harian.

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog