Sabtu, Jun 12, 2010

Kapal Israel Zionis Dan Kapal Umno

Para pemimpin umno hanya berlakon menyatakan bantahan terhadap kerakusan kejam Israel Zionis terhadap umat islam di palestine. Lakonan Umno hanya mahu mengaburkan mata rakyat malaysia sebenarnya kerana dalam masa yang sama mereka umno membenarkan Kapal kargo Israel berlabuh di pelabuhan negara ini untuk tujuan perdagangan. Kata-kata Najib tidak mengiktiraf kewujudan negara rejim Zionis itu hanyalah dusta semata-mata.

Malah lebih menghairankan selain Zim Genova, kapal-kapal Zim lain yang berulang-alik ke Pelabuhan Klang ialah Zim USA (didaftarkan di Israel), Zim Kingston, Zim Monaco (pelabuhan terakhir: Pelabuhan Klang enam hari lalu), Zim Dalian dan Zim Lovorno (yang kesemuanya didaftarkan di beberapa buah negara lain).

Pelabuhan yang terlibat ialah Pelabuhan Barat di Klang, Terminal Utara, Pulau Pinang dan Pasir Gudang, Johor sebagai pelabuhan untuk memasuki Malaysia yang dikatakan bagi tujuan berdagang. Kapal-kapal israel dibenarkan menggunakan pelabuhan berkenaan sejak 1998 lagi!Kebenaran menggunakan pelabuhan di Malaysia dilakukan melalui Gold Star Line Ltd. yang merupakan anak syarikat Zim Israel Navigation Company (Zim Lines).

Bukan setakat itu sahaja. Kerajaan Malaysia secara rahsia dilaporkan masih bersetuju memperdagangkan minyak sawit dan meluluskan perdagangan sejenis bahan kimia kepada negara haram Israel zionis tersebut pada Mei lalu.

Nota: Rakyat marah dengan sifat kejam Israel Zionis keatas penduduk palestine terutamanya yang beagama Islama. Ada yang boikot produk barangan yang menjana ekonomi negara haram itu. Namun dalam dok memekik melolong, kerajaan Malaysia dengan berahsia menghamparkan permaidani merah menjemput Israel Zionis berdagang dan masuk ke Malaysia. Itulah padahnya bila kerajaan memohon petunjuk dari Apco Worldwide.

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog