Khamis, Oktober 21, 2010

Menara Warisan Arahan Siapa?

Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak menegaskan pembinaan projek mega menara Warisan Merdeka setinggi 100 tingkat adalah cadangan Permodalan Nasional Berhad (PNB).Malah Perdana Menteri berkata, beliau tidak mengarahkan PNB untuk melaksanakan projek berkenaan."Ia telah dirancang dan dicadangkan oleh PNB kepada kerajaan."Saya tidak mengarahkan PNB, PNB yang mencadangkan. Ia sangat diinginkan oleh pengurusan dan lembaga pengarah PNB," katanya dalam sidang media selepas sesi Taklimat Presiden sempena Perhimpuan Agung Umno di sini, Isnin.

Pada pembentangan Bajet 2011 Jumaat lalu, kerajaan mengumumkan pembinaan Menara Warisan Merdeka yang dibina bersebelahan Stadium Merdeka dan Stadium Negara akan dilaksanakan PNB dijangka siap pada 2015. Menara setinggi 100 tingkat yang menelan belanja RM5 bilion itu lebih tinggi daripada bangunan tertinggi di Malaysia kini iaitu Menara Berkembar Petronas setinggi 88 tingkat.

Nota: Siapa turrr Chairman... link

Bik Mama: Abang puya lagi besar dan panjang.... kah... kah... kah....

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

kerja y mmg dh no idea.

bila bangunan tu nnti runtuh bak PWTC baru melentok x kesudahan..sudah la tu kembali tgok tu brape byak rumah tak b'bubung wahai anggota setia UMNO-kata Um No!!!

Post Haru Biru

Arkib Blog