Khamis, Oktober 14, 2010

Proton Inspira 2010 Pengganti Waja

Proton Inspira akan menjadi nama rasmi mengantikan model Proton Waja. Proton Inspira adalah inspirasi dari model Mitsubishi Lancer yang menjadi kegilaan anak muda. Jentera ini dibekalkan bersama enjin 1.8 (4B10) dan 2.0 (4B11) dengan beberapa warna pilihan iaitu warna perak, merah, putih dan hitam. Harga Inspira bermula daripada RM79,880 untuk manual 1.8. Manakala 2.0 tidak melebihi RM95K.



5 comments:

1Crony berkata...

Apa murah sangat? Letaklah harga RM250K ke, lagi baik. Rakyat Malaysia ni kan ke kemaruk sangat nak beli kereta nasional? Ekonomi semakin baik dan kekayaan negara pun melimpah ruah.... atau jual saja pada harga RM300K sebuah. Pasti setiap rakyat termasuk pendatang Indon dan Banggla pun berebut-rebut nak beli dua buah seorang (kereta model).

zack berkata...

lepas pakai 5 - 8 tahun pastu proton call back masalah clockspring.. wakakah...

syaza kelyza berkata...

semua model proton ikut style mitsubishi ke ? -__________-

Tanpa Nama berkata...

Untuk jimat kos R&D, moulding, testing dan lain-lain terpaksalah guna mitsubishi punya blueprint. Short cut dan cepat dapat untung.

Kesian produk designer terutamanya melayu yang dok di proton. belajar tinggi-tinggi lepas tu kerja hanya touch-up design jepun. aku tahu idea korang yang hebat tu hanya disimpan jadi pekasam.

Din berkata...

Cantik lah inspira. Siapa yang dah pakai M-lancer garenti panaz.

Post Haru Biru

Arkib Blog