Sabtu, Oktober 16, 2010

Saifoollus... Lubang Jubur sudah Lolos. 8 Kali? Kah.. Kah.. Kah...


DNA Tidak Dikenali...??? Rahimi Osman? (Suka bersantai Menunggang Kuda)... Rashid? (Suka bersantai menunggang motosikal aka bekas banduan)... Seronoknya menunggang?... kah.. kah.. kah... Siapa yang kena tunggang turrr... kah... kah... kah....





Penggunaan keterangan palsu dalam perbicaraan Sodomy II

11. Dalam surat saya kepada Tan Sri Ismail itu juga saya telah memberi “isyarat awal” berkaitan pemerhatian saya mengenai penggunaan keterangan palsu dalam perbicaraan Sodomy II yang sedang berjalan. Keterangan palsu/tidak benar itu adalah dalam bentuk dua afidavit yang diikrarkan pada 30.6.2009 oleh dua Pegawai Jabatan Peguam Negara bagi pihak Pendakwa Raya.

Perkara ini bukan rahsia kerana DSAI sendiri telah membuat laporan Polis Travers Rpt:5160/09 pada 21.7.2009 dan membuat kenyataan akhbar mengenai laporan ini terhadap, Dato Abdul Razak Musa Pengarah Pendakwaan dan Perundangan SPRM dan Timbalan Pendakwa Raya Hanafiah Hj. Zakaria dari Jabatan Peguam Negara, seorang Ahli dalam Pasukan Pendakwaan kes Sodomy II. Berpeluang meneliti kandungan dokumen-dokumen tersebut yang berada dalam public domain itu, serta mengetahui perkara sabjek yang terkandung dalam laporan Suruhanjaya DiRaja berkaitan, saya berpendapat yang dakwaan DSAI ada kebenarannya walaupun saya tidak mempunyai ekses lagi untuk mengetahui hasil siasatan berkaitan laporan tersebut.

Saya memberikan isyarat awal ini adalah untuk PDRM mengambil langkah berjaga-jaga supaya tidak dijadikan “scape-goat” sekiranya sesuatu yang buruk berlaku dalam pendakwaan Sodomy II seperti mana yang menimpa PDRM dan saya dalam penyiasatan kes mata-lebam.

Sambungan bagaimana Tan Sri Gani Patail dan Tan Sri Musa Hassan merekacipta keterangan palsu boleh baca disini.

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog