Sabtu, Disember 18, 2010

Datuk Seri Ismail Sabri Dikelilingi Gadis-Gadis Gedik Sendat


Bapak budak ini lebih suka berhibur daripada memikirkan masalah rakyat marhaen. Bapak budak ini suka gadis-gadis gedik mengelilinginya. Dan bapa budak ini suka anaknya terkinja-kinja seperti beruk makyeh diatas pentas. Bapak budak ini seorang menteri yang tidak punyai pandangan bernas dalam menghadapi kenaikan harga barang yang berpunca dari kenaikkan harga petrol, diesel, gas dan gula. Beliau dikenali sebagai Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Warga kota kena tanam sendiri sayur-sayuran bagi mengelak kenaikan harga barangan tersebut.

Warga kota kena buat sendiri gula bagi mengelak kenaikan harga barangan tersebut.

Warga kota kena gali sendiri untuk dapatkan minyak dan proses sendiri menjadi petrol, diesel dan gas untuk jimat belanja.

Warga kota kena tangkap ikan sendiri bagi mengelak kenaikan harga barangan tersebut.

Warga kota kena ternak sendiri ayam dan itik bagi mengelak kenaikan harga barangan tersebut.

Dah semua buat sendiri bila pula nak habiskan kerja yang bertambun di opis... Pundek punya menteri. Otak letak di teloq kah...!!! Kah... kah... kah...

Berapa juta pula dihanguskan untuk kempen 'Tanam Sendiri Jimat Belanja' selama setahun?...





7 comments:

Zack berkata...

Tukarkan pokok hiasan taman kepada pokok sayur-sayuran di seluruh bandar boleh ka majlis buat camtu.

MonkeyShooter berkata...

Bandingkanlah budak Dafi Anak Sobree dengan Nurul Izzah binti Anwar. Sejauh manakah beza jati diri mereka, begitu jugalah berbezanya Sabri dan Anwar di dalam dua buah parti politik yang berbeza. Tapi bila PRU nanti, Pak Cik dan Mak Cik Felda tetap sokong parti Sobree ni. Bukan kah pelik bangsa Melayu yang dikatakan Islam ini?

Tanpa Nama berkata...

Inilah dia ahli syurga yang macam Lebai Jamil Khir maksudkan. Ini baru tidak mengamalkan pluralisme. Inilah ajaran agama tauhid yang macam lebai Harussani mau. Ini semua tidak ada isme isme. Sosialis, komunis, semuanya sesat. ini baru tak sesat.

kpasu guy berkata...

Ini ka menteri nak jaga harga barang jangan bagi naik....tak caya aku

ahsfantasy24 berkata...

huhuhuhuu~

Murai batu berkata...

Tak payah dok jaga punggung org.. cuci punggung sendiri.. yang berselekeh dgn taik.. kita pun bukan betul sgt.. kalau ditakdirkan jadi menteri pun, belum tentu boleh buat kerja dgn betul dan amanah.. Sedarlah sekarang ni pun korang bukannya merempat takde keje.. ataupun jadi peminta sedekah.. bersyukurlah dgn apa yg ada.. cakap mmg senang.. tapi kalau ditugaskan untuk korang menerajui tugas tersebut.. sudah pastinya korang garu kepala..! tak tau nak buat apa. cakap saja pandai! bodoh punya org!! jaga anak bini lebih baik dari mengata orang.. Kalau betul korang ni org islam, kenapa korang asyik mengumpat org.?? tambah2 lagi sesama islam... itulah yg dikatakan 'Punggung sendiri pun tak cuci bersih' tapi sibuk nak mencuci punggung org lain..

Tanpa Nama berkata...

hahaha.sume same je..bek korg wt ap yg allah surh wt.mgumpat sne sni x d faedah la wey.aptb .hahaha

Post Haru Biru

Arkib Blog