Rabu, Januari 26, 2011

Lebih Banyak Tanah Melayu Akan Dilelong Oleh Umno???



Dengar dengan teliti...

Kecuaian calon BN Mohd Azahar Ibrahim ketika menjadi penolong pegawai daerah Segamat, telah mengakibat tanah seorang penduduk dilelong tanpa pengetahuannya. Kecuaian Azhar itu telah mengakibat nama baik pejabat pentadbir tanah Segamat terjejas dengan teruk dan menyebabkan beliau terpaksa dipindahkan.

2 comments:

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum..

kelemahan tersebut bukan kelemahan pegawai yang berkenaan. sebaliknya kelemahan sistem dan prosedur yang telah lapuk dan tidak dikemaskini mengikut peredaran masa.

masalah pertukaran nama hak milik tanah bukanlah perkara baru. ini kerana prosedur pertukaran hak milik tanah hanyalah memerlukan tandatangan penukaran hak milik tanah dibuat di hadapan peguam cara. bukan di hadapan pegawai pejabat tanah.

tugas dan peranan pegawai di pejabat tanah ialah menguruskan permohonan tersebut.

berbeza dengan penukaran hak milik kenderaan. di mana kedua-dua pemilik hendaklah hadir ke JPJ untuk urusan pertukaran hak milik kenderaan.

PAS, kalau tidak ada isu, jangan jadi bodoh dengan membangkitkan isu yang tidak tahu hujung pangkal sesuatu perjalanan kerja.

PAS sepatutnya mendapatkan penjelasan yang lebih tepat daripada pegawai di pejabat tanah terlebih dahulu berkenaan prosedur tersebut. sekurang2nya PAS akan tahu kelemahan yang berlaku dan boleh mencadangkan kaedah penambahbaikan prosedur tersebut.

Wallahualam. Wassalam.

Tanpa Nama berkata...

Umno sudah tiada calon yang terbaik. Calon yang tiada integriti diangkat.

Mengapakah calon yang telah dibuktikan oleh Mahkamah cuai dan lalai dalam melaksanakan tugas awam yang diamanahkan kepada beliau masih lagi dicalonkan oleh Umno bagi mewakili pengundi DUN Tenang.

Post Haru Biru

Arkib Blog