Jumaat, Januari 28, 2011

RM3.4 Juta Hangus Begitu Sahaja

Lihat bagaimana mereka membazir....

Lihat bagaimana jawapan bodoh dari kemeterian bijak pandai...

Lihat bagaimana nak perabis budjet...

Lihat bagaimana mereka buat kerja main-main...

Lihat bagaimana Ketua Pengarah yang gagal mengelak dirinya dari dipecat...

Kesian guru... bila nak claim katanya budget gomen bagi ciput sangat... kah... kah... kah... kah...


400,000 buku teks Bahasa Inggeris ditarik balik

BH | KUALA LUMPUR: Kementerian Pelajaran akan menarik balik hampir 400,000 buku teks Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR) English Year 1 Sekolah Kebangsaan kerana mengandungi pelbagai kesalahan dan menggantikan dengan buku teks cetakan baru, Mac depan.

Berikutan itu, kerajaan dipercayai menanggung kerugian jutaan ringgit berdasarkan harga buku teks itu RM8.20 sebuah, namun tiada tindakan akan diambil terhadap mana-mana pihak kerana perkara itu disifatkan sebagai kesilapan manusia.

Ketua Pengarah Pelajaran, Datuk Abd Ghafar Mahmud, berkata sementara menunggu buku teks cetakan baru siap, guru dinasihatkan terus menggunakan buku teks berkenaan.

Ditanya mengenai punca kesalahan dalam buku teks itu, beliau menyifatkannya sebagai kesilapan manusia yang terlepas pandang kerana ia tetap berlaku walaupun sudah disaring panel penilai DBP dan Kementerian Pelajaran.

Justeru, tiada tindakan akan diambil terhadap penulis dan editor buku teks itu kerana kesalahan berkenaan tidak dapat diletakkan sepenuhnya kepada mana-mana pihak.

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog