Rabu, Julai 27, 2011

Demonstrasi Adalah Sebuah Program, Ingat tu SEBUAH PROGRAM



Lepas ni ada pulak menteri 'kayu' umnobn akan buat pindaan maksud tentang Demonstrasi dalam kamus dewan... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah...

Wa petik:

...Timbalan Menteri Kementerian Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah berkata, rakyat  perlu diberikan kefahaman tentang demokrasi, termasuk  hak berhimpun sepertimana dilakukan Bersih, 9 Julai lalu.


Beliau berkata demikian pada sesi penggulungan dalam debat ‘Apa Selepas 9 Julai’ yang dianjurkan Karangkraf di Shah Alam, semalam.


Kepada mereka yang tidak faham makna demostrasi itu cuba buka Kamus Dewan dan fahami makna demonstrasi. Ia sememangnya adalah sebuah program, bukannya pertubuhan,” kata Saifuddin sambil mendapat tepukan dari orang ramai yang hadir.


Menurut Saifuddin, Malaysia kini sedang menuju politik baru, justeru pihak yang mempertikaikan tujuan Bersih untuk menuntut reformasi pilihan raya, disifatkan sebagai golongan ketinggalan.


Program debat itu menampilkan tiga ahli panel iaitu, Pengerusi Bersih 2.0 Datuk Ambiga Sreevenasan, Timbalan Pengerusi Suruhanjaya.

Latihan amali:

Cuba sebut DEMONSTRASI dalam keadaan mengigit lidah...

Cuba sebut PERTUBUHAN dalam keadaan mengigit lidah...

boleh kerrr... kalau jelas sebutannya bolehlah duduk sebelah menteri lidah kontot... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah... Kah...

0 comments:

Post Haru Biru

Arkib Blog